اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 07 February 2017
جهانگیری
معاون اول رئیس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به توافقات بین المللی با کشورهای دنیا پایبند است، از اصول خود نیز عقب نشینی نمی کند و از تهديدات دشمنان نمي ترسد و از لبخند آنها نيز شاد نمي شود.

ایران نه از تهدید دشمنان می ترسد و نه ازلبخند آنها شاد می شود

سرویس سیاسی عصرپرس: اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه هاي سفر خود به استان خوزستان در شهرستان ماهشهر حضور يافت ودر آیین افتتاح فاز دو پتروشیمی کارون ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به تعبیر امام راحل انفجار نور بود که موفق شد رژیم حاکم را با وجود حمایت قدرت های بزرگ با روش های مسالمت آمیز به رهبری امام در این دوره از تاریخ به پیروزی برساند و پیامی جدید در دنیای امروز مطرح کند.

ایران نه از تهدید دشمنان می ترسد و نه ازلبخند آنها شاد می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، وی افزود: با ایستادگی مردم ایران و هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش وسیعی انجام شده تا آرمان های این نظام طراحی شده و یکی پس از دیگری محقق شود؛ البته هنوز با آرمان های خود فاصله بسیاری داریم و باید کار کنیم تا آزادی و استقلال در نظام جمهوری اسلامی که هم حاکمیت مردم و اسلام در آن باشد، به دست بیاید.

جهانگیری با بیان این که گام های بلندی در پیشرفت ایران اسلامی برداشته شده است توضیح داد: در منطقه ای که کشور در آن واقع شده، امنیت یکی از مهم ترین خواسته های مردم است و کارهای زیادی توسط قدرت های غربی انجام شده است تا در منطقه ناامنی ایجاد کنند و شاید هدف اصلی آنها ایران بود که امروز مفتخریم در این منطقه نا امن جمهوری اسلامی امن ترین و باثبات ترین کشور در منطقه است.

وی اظهار کرد: با شکست های پی در پی که در سیاست های منطقه ای کشورهای بزرگ اتفاق افتاده است تلاش دارند دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را با طرح شعارهای دروغین به طرفداری تروریست محکوم کنند به طوری که اگر بپرسید بزرگترین ترورسیت ها چه کسانی هستند پاسخشان داعش ، القاعده و .. است و اگر از نیروهای تروریستی بپرسید دشمن اصلی شما کیست و چه کسی مانع پیشرفت شما در منطقه است حتما می گویند جمهوری اسلامی ایران است.

جهانگیری اضافه کرد: امروز كه تند روي و افراطي گري در غرب حاكم شده بايد به روش هاي عقلاني و مدبرانه كه براي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران طرحي كرده ايم ادامه دهيم و همه دنيا خوب مي داند كه جمهوري اسلامي ايران به مقررات بين المللي و توافقات خود پايبند است و از تهديدات دشمنان نمي ترسد و از لبخند آنها نيز شاد نمي شود

جهانگیری با اشاره به چالش های کشور در مسیر توسعه اقتصادی افزود: امروز یکی از اصلی ترین مسایل پیش روی ایران مساله بیکاری جوانان تحصیل کرده است که سرمایه های کشور هستند.

وی اظهار کرد: ایجاد شغل نیازمند تولید و سرمایه گذاری است به همین دلیل باید شرایطی را در کشور ایجاد کنیم که میلیاردها دلار در کشور سرمایه گذاری شود.

معاون اول رئیس جمهوری لازمه سرمایه گذاری در کشور را نیازمند سیاست های اقتصادی دقیق دانست و گفت: خوشبختانه سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه ای است که دولت و مجموعه نظام از جمله مجلس، قوه قضاییه ، نیرو های مسلح و همه به دلیل اینکه با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه شده، قبول دارند که آنها را اجرا کنند.

وی با ارایه چند نکته پیرامون اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد باید درون زا و برون نگر باشد به این معنی که از تمام ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد در اقتصاد بهره ببریم و در تعامل جدی با دنیا باشیم.

وی بیان کرد: تعامل با دنیا به این معنی است که بازار صادراتی با ثبات در دنیا پیدا کنیم و از دنیا تکنولوژی و منابع خارجی مورد نیازمان را تامین کنیم.

ایران نه از تهدید دشمنان می ترسد و نه ازلبخند آنها شاد می شود

وی همچنین صنعت پتروشیمی را دارای همه ویژگی های کارآفرینی و اقتصادی دانست و افزود: یکی از مهمترین ظرفیت هایی که یاید به آن توجه شود نیروهای فنی و مهندسی و مدیران برجسته است که به وفور وجود دارد و این مهمترین سرمایه است.

جهانگیری تاکید کرد: نیازمند استفاده از منابع طبیعی کشور با ارزش افزوده بالا هستیم تا این منابع به صورت خام صادر نشوند و یکی از رشته هایی که بیشترین امکان ارزش افزوده را در کشور ایجاد کرده و از خام فروشی جلوگیری شده، صنعت پتروشیمی است.

وی افزود: در پتروشیمی کارون و پتروشیمی تخت جمشید از دانش فنی و مهندسی کشور استفاده شده و بخش عمده تجهیزات به کار رفته در آن در کشور ساخته شده است که علاوه بر این در صنعت پتروشیمی به دلیل برون گرا بودن امکان صادرات همه محصولات وجود دارد و در همین راستا سال گذشته 19میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش 12 میلیارد دلار به خارج صادر شد و این در حالیست که در برخی مواقع در کشور حداکثر درآمد نفت به 10 میلیارد دلار می رسید.

جهانگیری با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی گفت: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود و مزاحمتی برای آن ایجاد نشود و امنیت و اعتبارش به خطر نیفتد قادر است با روش کاری موردنظر خود ما را از خیلی از موانع اقتصادی عبور بدهد بنابراین هنر مدیران کشور باید رفع موانع باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بانک های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنعت نفت، پتروشمی هستند، اظهار کرد: ایران قادر است در مقطع کنونی برای دنیا یک کانون توسعه باشد که بسیاری از مشکلات اقتصادی دنیا را حل کند.

وی گفت: البته اگر مزاحمت ها از پیش روی ایران برداشته شود و ایرانی ها میدان کار را پیدا کنند هر چند مدیران دولتی باید قدر مدیران فعال اقتصادی را بدانند و زمینه را برای آنها فراهم کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ایران قادر است در سالهای آینده میلیاردها دلار طرح در کشور اجرا کند، گفت: در روزهایی که بحث برجام مطرح بود وزیر نفت اعلام کرد در بخش نفت و گاز 220میلیارد تومان طرح های آماده سرمایه گذاری دارد.

وی اظهار کرد: از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی که120 طرح اعلام شده راه اندازی 12 پتروشیمی بود با هدف تولید 9 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار بوده است.

گفتني است معاون اول رييس جمهور پس از افتتاح فاز دوم شركت پتروشيمي كارون كه ظرفيت توليد آن حدود 100 هزار تن در سال است و در زميني به مساحت 12 هكتار احداث شده است، فاز اول مجتمع پتروشيمي تخت جمشيد را نيز مورد بهره برداري قرار داد. ميزان اشتغالزايي مجتمع پتروشيمي تخت جمشيد ايجاد فرصت هاي شغلي براي 500 نفر بصورت مستقيم و 3000 نفر بصورت غير مستقيم است.


ایران نه از تهدید دشمنان می ترسد و نه ازلبخند آنها شاد می شود

نام:
ایمیل:
* نظر: