اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 16 March 2021
تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران(فیروز بهرام) و شهر پردیس با اعتبار 9 هزار و 175 میلیارد تومان با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و در قالب چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.
بهره برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب غرب تهران و شهر پردیسبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، پروژه‌ تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) در چهار فاز با ظرفیت متوسط 52 هزار مترمکعب در شبانه‌روز و فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس در استان تهران را با اعتبار 9 هزار و 175 میلیارد تومان به بهره‌برداری رساند.

پوشش  دو میلیون و 100 هزار نفری جمعیت غرب تهران با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب فیروز بهرام 

با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران، دو میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت غرب پایتخت شامل بخش‌هایی از مناطق 1، 2، 3، 5، 6، 11،10، 17، 18،21، 22 و کل منطقه 9 شهرداری تهران زیر پوشش خدمات جمع‌آوری و انتقال بهداشتی فاضلاب قرار می‌گیرد.

این تصفیه‌خانه یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور است و با استفاده از فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا در بخش بیولوژیک و گندزدایی طراحی شده است.

تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) دارای قابلیت تولید پساب با بهترین استاندارد زیست‌محیطی، تولید لجن با کلاس استاندارد جهانی و تولید حدود شش مگاوات برق است که قابلیت تزریق به شبکه سراسری کشور را دارد. این تصفیه‌خانه با فرایند لجن فعال پیشرفته و قابلیت حذف ازت و فسفر (فرآیندA2O) طراحی شده و پساب تولیدی آن با کیفیتی بالاتر از حد استاندارد برای تزریق به سفره‌های آب زیرزمینی، استفاده در شهرک‌های صنعتی غیر غذایی و آبیاری فضای سبز برنامه‌ریزی شده است.

بر این اساس، فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس که امروز افتتاح شد، با ظرفیت ٢۴ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و اعتباری حدود 175 میلیارد تومان برای جمعیتی معادل ١٢۵ هزار نفر طراحی شده است. این تصفیه‌خانه به دلیل موقعیت و اسکان جمعیت در مسکن مهر پردیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که بر اساس افق طرح سال ۱۴۲۰ برای جمعیت ۵۳۸ هزار نفری ایجاد شده است.







خبرنگار: وجیهه مرادی 


نام:
ایمیل:
* نظر: