اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 16 March 2021
با حضور رئیس جمهور صورت گرفت:
6 پروژه بزرگ و ملی صنعت آب و برق در چهار استان کشور با اعتبار 14 هزار و 186 میلیارد تومان در چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران (آخرین هفته پویش سال 99) با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از 6 پروژه ملی صنعت آب و برق در 4 استان کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  صبح امروز با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با 6 پروژه بزرگ و ملی صنعت آب و برق در چهار استان تهران، قزوین، گیلان و مازندران به ایستگاه پایانی مرحله دوم این پویش رسید.

"طرح بزرگ جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران(فیروز بهرام)" به‌عنوان مهم‌ترین پروژه هفته پایانی این پویش با گزارش "رضا اردکانیان" از محل پروژه و با اجرای یک هزار و 670 کیلومتر طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب، حفر 11 هزار و 668 متر تونل فاضلاب و احداث 6 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت 780 هزار مترمکعب در شبانه‌روز با تحت پوشش قرار دادن 3 میلیون و 150 هزار تا افق طرح در سال 1410 و سرمایه‌گذاری 9 هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

بر این اساس، دومین پروژه "تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس" در استان تهران با ظرفیت 24 هزار مترمکعب در روز با مساحتی بالغ بر 12 هکتار و اجرای خط انتقال فاضلاب 11 کیلومتر برای جمعیت 250 هزار نفر تا افق طرح در سال 1410 احداث شده که با اعتبار 175 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین "سد نهب" در استان قزوین نیز که از نوع هسته رسی است با ارتفاع 46 متر، طول تاج دو هزار و 156 متر و حجم مخزن 120 میلیون مترمکعب با هدف تخصیص آب طرح به میزان 110 میلیون مترمکعب در سال به تفکیک 80 میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی، 25 میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی و 5 میلیون مترمکعب نیاز زیست محیطی با سرمایه‌گذاری 465 میلیارد تومان افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید، پروژه "تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان" با دو واحد به ظرفیت تصفیه آب هر واحد 3 مترمکعب در ثانیه و در مجموع 6 مترمکعب در ثانیه، دیگر پروژه افتتاح شده امروز است که با بهره‌برداری از آن در شرایط فعلی ساکنان 14 شهر رشت، خمام، بندرانزلی، سنگر،‌ سياهکل، لاهيجان، رودبنه، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، کياشهر، کومله، شلمان، اطاقور و چاف‌و‌چمخاله را با جمعیت تحت‌پوشش یک میلیون و 851 هزار نفر و 197 روستای واقع در مسیر خط‌ انتقال با جمعیت تحت‌پوشش 202 هزار نفر از آب تصفیه‌‌شده بهره‌مند می‌کند.

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا در استان گیلان نیز پنجمین پروژه افتتاح شده است که با اعتبار سه میلیارد تومان و ظرفیت 200 مترمکعب در شبانه‌روز جمعیتی حدود یک هزار و 200 نفر را پوشش می‌دهد.

"واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین" آخرین پروژه هفته چهل و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است که با ظرفیت 150 مگاوات و اعتبار چهار هزار و 380 میلیارد تومان برای توسعه اقتصادی و تامین برق پایدار در منطقه و شبکه سراسری به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد. این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران مقرر بود 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه‌گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود، اما تاکنون و از ابتدای پویش سال‌جاری، 254 پروژه ساخت و سازی و 53 پروژه سازو ‌کاری در مجموع 307 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.





نام:
ایمیل:
* نظر: