اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 15 March 2021
رییس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد:
رییس مرکز ملی فرش ایران از اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستباف از سال 1400 خبر داد.
فروش اقساطی فرش دستباف از سال 1400به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، فرح ناز رافع با بیان این مطلب، افزود: این برنامه با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بخش خصوصی در راستای بهبود وضعیت بازار فروش فرش دستباف با هدف استفاده تمام خانوارهای ایرانی از این کالای ارزشمند انجام می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سال 1400 به اجرا درخواهد آمد، تصریح کرد: در ابتدا کارمندان و پس از آن تمام مردم شامل این طرح می شوند و اکنون در حال طراحی پلتفرم مورد نیاز آن هستیم.

رییس مرکز ملی فرش ایران به شرایط فروش فرش دستباف به صورت اقساطی اشاره کرد و گفت: مبلغ تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان می باشد و این تسهیلات با نرخ 4 درصد ارایه می شود.

رافع ادامه داد: کارمندان فقط نیاز به یک ضامن بصورت کسر از حقوق دارند و سایر اقشار نیز با شرایط آسان می توانند اقدام به دریافت این تسهیلات کنند.

وی همچنین اضافه کرد: با همکاری صندوق کارآفرینی امید شرایط آسان و ویژه ای را نیز برای زوج‌های جوان برای تهیه فرش دستباف به عنوان جهیزیه در نظر گرفته خواهد شد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه 80 درصد از قالیبافان کشور در مناطق روستایی، محروم و مرزی به فعالیت مشغولند، گفت: اجرای این طرح ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر را به دنبال دارد و پیامدهای مثبتی برای تولید، صادرات و تجارت فرش دستباف در پی خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: