اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - 14 March 2021
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن:
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه زمین طرح اقدام ملی مسکن برای زلزله‌زدگان سی‌سخت نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است بر ثبت‌نام متقاضیان واجدشرایط تا ۲۹ اسفند تاکید کرد.
زمین طرح اقدام ملی مسکن برای زلزله‌زدگان سی‌سخت تامین شدبه گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن  با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی برای کمک به زلزله‌زدگان سی‌سخت و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است زمین‌هایی را برای ساخت مسکن در فرآیند طرح اقدام ملی مسکن تامین کرده است، گفت: معاونت مسکن و ساختمان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد زمین‌هایی برای تخصیص به زلزله‌زدگان واجد شرایط سی‌سخت تامین کرده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: متقاضیان واجد شرایطی که زلزله واحدهای مسکونی آن‌ها را دچار آسیب کرده است، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir  تا ساعت‌های پایانی روز ۲۹ اسفند ۹۹ اقدام به ثبت نام کنند.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام زلزله‌زدگان در طرح اقدام ملی مسکن   

اصلانی تصریح کرد: تسهیلاتی که به این دسته از متقاضیان پرداخت می‌شود همانند دیگر متقاضیانی است که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی توضیح داد: با توجه به تجربه‌های قبلی، به نظر می‌رسد دولت برای زلزله‌زدگان تسهیلات ارزان قیمت و یا حمایتی را نیز در نظر بگیرد، اما قدم اول که تامین زمین برای فرآیند خانه‌دار شدن زلزله‌زدگان است توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: طبق بازدیدها و گزارش‌های میدانی انجام شده انتظار است که بالغ بر ۵۰۰ نفر از متقاضیان زلزله‌زده در این طرح ثبت‌نام کنند که البته باید حائز شرایط باشند.

گفتنی است، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ساعت ۲۲ چهارشنبه شب ۲۹ بهمن امسال در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست که اگرچه تلفات جانی نداشت اما به تعداد بی‌شماری از واحدهای مسکونی آسیب وارد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: