اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 11 March 2021
نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی با هدف ارتقای مبادلات گردشگری به ویژه در دوران پساکرونا به صورت وبیناری برگزار شد.
نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی برگزار شدبه گزارش عصرپرس از معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «رادوز دولا» مدیر کل گردشگری اسلواکی در این نشست، گزارشی را در خصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا ارایه کرد.

«محمد قاسمی» مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رئیس هیات ایرانی نیز با ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه‌گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامه‌های ایران برای رونق‌بخشی به کسب و کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بین‌المللی همچون اسلواکی اشاره کرد.  
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد گردشگری ایران به عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواکی، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تاکید کرد.
علاوه بر این، رئیس هیات ایرانی با تاکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت‌های غارنوردی، آب درمانی، اسکی و پارک‌های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه‌ها میان طرفین را به ویژه از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشنهاد کرد.
در ادامه نمایندگان جامعه تور اپراتورها و آژانس‌های مسافرتی اسلواکی (SACKA) و جامعه تورگردانان ایران (ITOA) نیز به عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام کردند.
در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و تور اپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: