اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 11 March 2021
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با افتتاح ۵۳ پروژه مسکن، تولیدی، صنعتی، کشاورزی و درمانی پنج هزار فرصت شغلی برای خانواده شهدا و ایثارگران فراهم شد و از دستور رئیس جمهوری برای استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد قدردانی می کنیم.
بهره برداری از ۵۳ طرح و پروژه بنیاد شهیدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید اوحدی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۵۳ پروژه مسکن، تولیدی، صنعتی، کشاورزی، درمانی، توانبخشی و ساماندهی گلزار شهدا که با حضور و دستور رئیس جمهوری در آستانه روز بزرگداشت شهدا (۲۲ اسفند) انجام می شود، افزود: این طرح ها ثمره سالها تلاش مرحوم شهیدی، رئیس سابق بنیاد شهید است که یاد ایشان را گرامی می داریم، برای اجرای این پروژه ها بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و با احتساب هزینه زمین این پروژه ها ارزش سرمایه گذاری آنها به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان می رسد.

وی ادامه داد: در بخش مسکن خانواده شهدا و ایثارگران تفاهمنامه ای با وزیر راه امضا شد و در قالب ۲۹ سفر استانی با حمایت استانداران نیز توافقنامه هایی امضا شد و امروز ۲۴ پروژه مسکن و واگذاری زمین در ۲۱ استان برای تامین مسکن ۲۱ هزار خانواده شهید و ایثارگر به بهره برداری می رسد.

اوحدی گفت: در بخش تولیدی و صنعتی نیز ۱۰ پروژه امروز افتتاح می شود که بخش مهمی از آنها در زمینه صنعت غذایی و کشاورزیاست و یک پروژه تولید الکتروموتورهای پر فشار با فشار چهار هزار اسب بخار است که در جوین استان خراسان رضوی افتتاح می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: افتتاح گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان و ۴۵ پروژه صنعت برق نیز امروز به بهره برداری می رسد و در این مجموعه اولین پروژه صنعت برق از طریق تکنولوژی بیوگازی کشور به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: هشت پروژه درمانی و توانبخشی در شهرهای مختلف از جمله تهران، تبریز، بوشهر و شاهدشهر نیز برای خانواده شهدا و ایثارگران امروز در کشور به بهره برداری می رسد و در مجموع در دولت های یازدهم و دوازدهم ۹۰ درصد به ظرفیت تختهای بیمارستانی بنیاد شهید اضافه شد که شامل ۳۱۰ تخت بیمارستانی از جمله پروژه یاس بیمارستان خاتم الانبیا و افزایش ۵۰ تخت آی سی یو در کشور و پروژه افزایش ۸۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان فجر تبریز و نیز چهار  پروژه مرکز توانبخشی است که امروز به بهره برداری می رسد.

اوحدی افزود: یک طرح ساماندهی گلزار شهدا هم در استان البرز امروز به بهره برداری می رسد و تلاش شده حسب دستور رئیس جمهوری ساماندهی گلزارهای شهدا بر اساس منویات مقام معظم رهبری  انجام شود.

وی گفت: در مجموع با اجرای این پروژه ها زمینه پنج هزار اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگران فراهم می شود ضمن  اینکه از دستور رئیس جمهوری برای استخدام ۱۲ هزار نفر فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد تشکر می کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: