اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09 March 2021
بهره برداری از ۳۴ پروژه بزرگ آبرسانی روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای برخورداری ۲۷۰۰ خانوار روستایی از آب سالم آشامیدنی با دستور وزیر نیرو در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران کلید خورد.
برخورداری ۲۷۰۰ خانوار روستایی در کهگیلویه و بویراحمد از آب سالمبه ‌گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال گذشته دست پر به استان رسید که بهره‌برداری از پروژه‌های تصفیه‌‌خانه فاضلاب سی سخت، تصفیه‌خانه مجهز آب سرفاریاب، آبرسانی به دهدشت شرقی در قالب این طرح انجام شد.

"فیض الله پاسره" گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌هایی است که شاهد حضور مجدد کاروان پویش است.

وی ابراز داشت: ۳۴ طرح بزرگ آبرسانی افتتاحی امروز با ۵ مجتمع آبرسانی در روستاهای شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران و لنده هستند.

پاسره تاکید کرد: در آغاز به کار این دوره‌ها تعداد ۲۷۰۰ خانوار روستایی با جمعیت ۱۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی، بنیاد برکت و منابع داخلی هزینه شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در روستاهای استان از ابتدای دولت تدبیر و امید با بهبود حدود ۸ درصدی از ۶۸ درصد به ۷۵.۱۱ درصد رسیده است.

پاسره عنوان کرد: در این استان ۱۶۴۱ روستا وجود دارد که ۱۴۸۰ مورد از آن ها دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در دولت تدبیر و امید گام های خوبی در توسعه زیرساخت‌های آب و برق شده است.

کیومرث حاجی‌زاده افزود: برای نمونه سد تنگ سرخ در این استان در حال تکمیل است اما از سوی دیگر خواهان پیگیری وضعیت سد آبریز و ۲ پروژه بزرگ هستیم.



خبرنگار: پویا مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: