اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09 March 2021
در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران
پروژه آبرسانی به 110 روستای استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر 93 هزار و 77 نفر، به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو در هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
آبرسانی به 110 روستای استان اصفهانبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آبرسانی به برخی روستاهای استان در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: در قالب این طرح در 9 روستای کنهگان، ولدخانی، رهیز، شیبانی در سمیرم، لوتری در کوهپایه، هوک، محمدی شهرضا و مکدین علیا در فریدونشهر وخرم آباد در اردستان شبکه آب احداث و جمعیتی بالغ بر هزار و 967 نفر در این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

"هاشم امینی" با اشاره به حذف آبرسانی سیار به روستاها در استان اصفهان عنوان کرد: با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، فاصله خدمات رسانی به روستاها نسبت به شهرها بسیار کاهش یافته و این خدمات به سرعت در حال اجرا است به طوری‌که 23 خدمت آبفا در تمام حدود هزار روستای استان ارائه می‌شود.

مدیرعامل آبفای اصفهان افزود: طرح 100-300 با هدف حذف آبرسانی سیار، کاهش پرت آب و 300 کیلومتر لوله گذاری آب در 100 روستا که از آذر ماه آغاز شده، اسفند ماه به پایان می‌رسد و در پویش فصل بهار افتتاح خواهد شد.

امینی تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد تومان و از طریق انعقاد قرارداد بیع متقابل با سرمایه گذاری بخش خصوصی، اجرای شبکه فاضلاب 22 روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آبرسانی سیار در 8 روستای  لوتری، دلگشا، مزرعه یزدی، شیدآباد، ورتون  و کردآباد در کوهپایه، نماگرد در فریدن و علی آباد گچی در دهاقان حذف شده و آب شرب سالم و بهداشتی جمعیتی بالغ بر هزار و 896 نفر در این روستاها از طریق منابع محلی مانند چاه‌ها و چشمه‌ها به صورت پایدار تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به بهره‌مندی 25 روستا از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ اظهار داشت: با اجرای 55 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع، 25 روستا در گلپایگان، لنجان، مبارکه، کوهپایه و دهاقان از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ و تاسیسات آبرسانی در شهرها بهره‌مند شدند. 

امینی با اشاره به طرح آبرسانی به 110روستا در 15 شهرستان در استان اصفهان خاطرنشان ساخت: با اجرای 55 کیلومتر خطوط انتقال و 95 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع، 55 لیتر برثانیه به ظرفیت جدید تامین آب شرب، از طریق منابع جدید  محلی و بهره‌مندی از دیگر منابع افزوده شد که بالغ بر 255 میلیارد ریال هزینه دربر داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: به منظور اجرای این پروژه، 150 کیلومتر لوله گذاری آب، 7 باب مخزن در اردستان، سمیرم، فریدن، فریدونشهر و کوهپایه و یک فقره ایستگاه پمپاژ در کوهپایه با ظرفیت 6 لیتر برثانیه احداث و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

امینی با بیان اینکه در 60 روستا، 150 کیلومتر اجرای خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب، عملیاتی شد، تصریح کرد: این روستاها در اصفهان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، کوهپایه، چادگان، سمیرم، شاهین شهر، شهرضا، خوانسار، دهاقان، اردستان، تیران و کرون و ورزنه قرار دارند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح آبرسانی به 110 روستا در استان اصفهان 29 هزار و 986 خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شدند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان اصفهان کم آبی است که به منظور غلبه بر این چالش و کاهش تبعات آن در استان، در برنامه سازگاری با کم آبی 55 برنامه در کارگروه مصرف بهینه آب در بخش صنعت، شرب و کشاورزی تدوین شده است.

حجت الله غلامی با تاکید بر لزوم احیای زاینده‌رود عنوان کرد: تامین آب شرب روستاها یکی از اقدامات مهمی است که شرکت آبفای استان اصفهان با افتتاح این پروژه، به خوبی آن را عملیاتی کرده است.



خبرنگار: پویا مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: