اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - 09 March 2021
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان گفت: 73 روستا با جمعیت بیش از 26 هزار نفر در قالب 3 مجتمع بزرگ آبرسانی از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
بهره‌مندی بیش از 26 هزار نفر جمعیت روستایی سیستان از آب شرب پایداربه‌گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، "علیرضا قاسمی"مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان امروز سه‌شنبه در هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، همزمان با افتتاح ویدئو کنفرانسی پروژه‌های آبرسانی به 400 روستا در استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان و کرمان که با حضور وزیر نیرو انجام شد، اظهار کرد: سهم سیستان و بلوچستان از میان این پروژه‌های آبرسانی 73 روستا در قالب 3 مجتمع بزرگ شامل تلنگ، پلان و پیرسهراب، سیب و سوران و مجتمع غرب و شرق بمپور با سرمایه گذاری 947 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، بالغ بر 6 هزار و 646 خانوار معادل بیش از 26 هزار  نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 135  لیتر بر ثانیه، در راستای رفع نیاز آبی 73 روستا در نظر گرفته شده است، افزود: برای این پروژه بالغ بر 322 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین 2 باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 135 لیتر در ثانیه و 4 باب مخزن ذخیره به حجم 6500 متر مکعب اجرا شده است.

قاسمی عنوان کرد: با وارد مدار شدن این تعداد از روستاها آمار روستاهای دارای تأسیسات آب شرب و بهداشتی سطح استان به 3020 روستا افزایش و شاخص بهره مندی از آب استان به 70 درصد ارتقا یافت.

وی اضافه کرد: در همین راستا شاخص بهره مندی از آب شرب روستاهای شهرستان چابهار از 48 به 61 درصد، قصرقند از 51  به 53 درصد و سیب و سوران از 62  به 64 درصد و بمپور به 95 درصد رسید.

قاسمی با اشاره به اینکه در هفته دولت آبرسانی به 20 روستا با جمعیت 11 هزار نفر و با اعتبار 26.5 میلیارد تومان صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری نیز 26 روستای دیگر واقع در شهرستانهای تفتان و مهرستان با جمعیت 7 هزار نفر  و سرمایه گذاری 12 میلیارد تومان از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: همچنین تا نیمه سال 1400 نیز آبرسانی به 54 روستا با جمعیت بالغ بر 16 هزار نفر صورت خواهد پذیرفت و شاخص بهره‌مندی از آب روستایی به 71 درصد ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در خاتمه اظهار امیدواری کرد، در راستای برنامه ریزی‌های صورت گرفته و هدف گذاری انجام شده برای سال 1400 با تلاش همکاران و همراهی مضاعف مسئولان استانی و کشوری در بحث تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای در بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب سالم و پایدار باشیم.



خبرنگار: پویا مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: