اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 08 March 2021
معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا درپی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم سرباز مرزبانی، برای تنویر افکار عمومی نکاتی مطرح کرد.
توضیح مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص انتشار فیلم سرباز مرزبانی ناجابه گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ابوالقاسم خاتمی" در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ایراد ضرب و شتم سرباز مرزبانی توسط مافوقش، جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را مطرح کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا در این خصوص گفت: سرباز وظیفه مرزبانی که برای خدمت به حوزه مرزی زابل انتقال داده شده، حین انجام وظیفه به دلیل تاریکی شب و عدم آشنایی به نقاط صفر مرزی، از مرز کشورمان عبور کرده و در آن سوی مرز در ید مرزبانان کشور افغانستان قرار می گیرد که سریعا مراتب اعتراض توسط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به همتای  افغانستانی اعلام و در ادامه سرباز وظیفه به کشور ایران بازگردانده می شود.

سرهنگ خاتمی ادامه داد: در مرزهای مشترک ایران با کشور های همسایه، گاها به دلیل توپوگرافی منطقه و عدم آشنایی به مناطق مرزی، برخی از مرزبانان کشورهای همسایه همانند وظیفه یاد شده سهوا وارد خاک کشورمان شده اند که برابر مقررات و با رعایت پروتکل های مرزی، به کشور خود باز گردانده می شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مرزبانان افغانستان این انتظار را نداشتند که فضایی ایجاد کنند تا سرباز وظیفه برای خوشایند آنها و یا ترس از سوء برداشت مرزبانان افغانستان نسبت به خودش مبادرت به بیان الفاظ غیر واقعی کند.

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی اظهار کرد: تعاملات مرزی و دیپلماتیک کشور ایران و افغانستان از سالیان متمادی وجود داشته و نمونه آن انفجارهای اخیر در مرزهای مشترک در خاک افغانستان در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی می باشد که شاهد امداد رسانی جمهوری اسلامی ایران به پایانه مرزهای کشور افغانستان بودیم.

سرهنگی خاتمی تصریح کرد: در این راستا آموزش های لازم به مرزبانان ایران داده شد که در خصوص ترددهای مرزی توجه بیشتری داشته باشند تا از تکرار موارد مشابه جلوگیری شود و به سرباز وظیفه یاد شده که هم اکنون در مرزبانی ناجا در حال خدمت می باشد و مبادرت به خروج از مرز نموده بود، تذکرات لازم داده شد.

گفتنی است، خبر ضرب و شتم سرباز وظیفه مرزبانی کذب بوده و این تصویر سازی منفی دشمنان معاند علیه نیروهای مسلح کشور است که در دستور کار دشمنان قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: