اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 08 March 2021
وزیر نیرو در هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی:
وزیر نیرو با اشاره به سرمایه نیروی انسانی به عنوان یک ثروت در کشور گفت: شايسته‌گزیني پيش‌شرط همه‌گير شدن فرهنگ مديريت جهادي در كشور است.
شايسته‌گزیني پيش‌شرط همه‌گير شدن فرهنگ مديريت جهادي در كشور استبه‌گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" عصر روز دوشنبه در هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثروت منابع انسانی نيز مانند هر منبع ديگري نيازمند اكتشاف و استخراج است، افزود: وظيفه سنگيني داريم كه اين ثروت را به خوبي شناسایی و استخراج کرده و شرايط پرورش آن را به‌كار بگيريم؛ چرا که شايسته‌گزیني پيش‌شرط همه‌گير شدن فرهنگ مديريت جهادي در كشور است و روي اين موضوع بايد حساسيت به‌کار بسته و افراد لازم را به‌كار بگيريم كه اين ثروت خدادادي تجديدپذير به‌جا مورد استفاده قرار گيرد.

وی با بیان اینکه شاخص دسترسی جمعیت روستایی در دنیا به آب سالم و پایدار 53 درصد است، گفت: این در حالی است که امروز این شاخص در کشور ما 82 درصد است.

اردکانیان با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی شهرهای کشورمان از آب سالم و پایدار بیش از 99 درصد است، افزود: این در حالی است که این میزان در دنیا حدود 85 درصد است.

وی در رابطه با آبرسانی به روستاهای کشور گفت: امسال يكي از هدفگذاري‌هاي ما آبرسانی پايدار به يك‌هزار و ٧٠٠ روستای كشور بود كه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با اجرای طرحی در روز سه‌شنبه در هفت استان کشور که با اجرای آن ٤٠٠ روستا با جمعيتي بيش از ٢٢٠ هزار نفر به اين شبكه متصل خواهند شد، همه وعده ما از حيث يك هزار و ٧٠٠ روستا محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در عرصه تامين آب ١٣ سد مخزني بزرگ آبگيري شده و يا به بهره‌برداري رسيدند، اظهار داشت: تصفيه‌خانه‌هاي آب و فاضلاب يكي از شاخصه‌هاي مهم ارتقاي بهداشت عمومي و همچنين تامين آب براي مصارف خاص است که يكي بعد از ديگري در مدار بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.

اردکانیان اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت که در تمام این عرصه‌ها شاخص‌هاي بهره‌مندي در ايران از شاخص‌هاي جهاني به مراتب بالاتر است، چرا که در دوره‌ای كشورهاي توسعه يافته همت كرده بودند ظرف ۱۰ سال جمعيت فاقد دسترسي به آب سالم و پايدار دنيا را كه در ابتداي اين دهه يك ميليارد و ٢٠٠ ميليون نفر بود به ٦٠٠ ميليون نفر و جمعيت فاقد دسترسي به شبكه‌هاي جمع‌آوري فاضلاب و شبكه‌هاي بهداشتي را نیز از ٢ ميليارد و ٤٠٠ ميليون نفر به يك ميليارد و ٢٠٠ ميليون نفر كاهش دهند.

وی ادامه داد: در پايان دهه و با مجموعه فعاليت‌هايي كه انجام و برنامه‌هايي كه اجرا شد طبق گزارش‌های ارائه شده، دسترسی جمعيت روستايي در سطح دنيا به آب سالم و پايدار به ٥٣ درصد رسيد و اين شاخص امروز در كشورما ٨٢ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های وارد شده از سوی دشمنان علیه کشورمان گفت: در جنگ اقتصادی و با همتی که ملت ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری و تلاش تمام خدمتگزاران صورت داد، کار جهاد گونه‌ای انجام شد.

وزیر نیرو ادامه داد: دنیایی که از شر ترامپ و دار و دسته‌اش خلاصي يافتند يك بدهي بزرگ به ملت ايران بابت اين پايداري و صبوري‌شان دارند.

اردکانیان در ادامه به توسعه زیرساخت‌ها در بخش آب و برق در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: با تلاش منظم و برنامه‌ریزی صورت گرفته که همچنان در جریان است، امسال کارهای بزرگی در اين عرصه توسط فعالان عرصه آب و برق در كشور صورت گرفته كه نه تنها پاسخگوي نيازهاي جمعيت فعلي و جمعيتي بيش از اينها نیز خواهد بود.

وی گفت: شرایط مناسبی در کشور فراهم است تا بتوانیم براي توسعه و عمران منطقه سهم و نقش شايسته‌اي قائل باشيم. امروز زيرساخت‌هايي كه در صنعت برق فراهم است ارتباط ما را با تمام كشورهاي همسايه برقراركرده و ما قادر هستيم كه با آنها تبادل انرژي داشته باشيم.

اردکانیان گفت: پهنه وسيع كشور و نعمت خدادادي انرژي‌هاي تجديدپذير خورشيد و باد و ظرفيت‌هاي وسيعي كه در اين عرصه داریم ما را از اين حيث نيز در زمره كشورهاي پيشرفته و پيشتاز قرار خواهد داد.

وزیر نیرو ادامه داد: با پشتگرمي و لطف كريمانه رهبر معظم انقلاب، از نيمه سال گذشته تا به امروز و به اميد خدا تا آخرین ساعات فعاليت دولت دوازدهم اين توفيق را خواهيم داشت كه به تمام برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در جهت توليد و عرضه انرژي و آب سالم و پايدار عمل كنيم.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بخش برق اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز به بركت انقلاب و در پرتو نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دستاوردهاي عظيمي نصيب اين كشور شده است.

اردکانیان سرمایه نیروی انسانی را نیز به عنوان یک ثروت عنوان و اظهار داشت: نه صرفا از زاويه يك ايراني، بلکه به عنوان كسي كه دخيل در برنامه‌هاي حدود ٤٦ كشور دنيا در زمينه‌هاي مربوط به آب، محيط زيست و انرژي براي يك دهه بودم و نشست و برخاست‌ها و بررسي‌هاي متعدد با سازمان‌هاي دولتي، مردم نهاد و دانشگاهي‌ها داشتم يكي از غني‌ترين مجموعه‌هاي منابع انساني در كشور ما است که بایستی قدر این نعمت خدادادی را دانست؛ چرا که به اتكاي اين ثروت تمام نشدني به طور قطع نه تنها آباداني، عمران، توسعه و تعالي كشور، بلكه توسعه و تعالي منطقه يك هدف دست يافتني خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه اين ثروت نيز مانند هر منبع ديگري نيازمند اكتشاف و استخراج است، خاطرنشان کرد: وظيفه سنگيني داريم كه اين ثروت را به خوبي شناسایی و استخراج کرده و شرايط پرورش آن را به‌كار بگيريم؛ چرا که شايسته‌گزیني پيش‌شرط همه‌گير شدن فرهنگ مديريت جهادي در كشور است و روي اين موضوع بايد حساسيت به‌کار بسته و افراد لازم را به‌كار بگيريم كه اين ثروت خدادادي تجديدپذير به‌جا مورد استفاده قرار گيرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: