اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 07 March 2021
رحمانی فضلی در حاشیه نشست شورای اجتماعی کشور با اشاره به اینکه امروز آخرین جلسه این شورا در سال ۱۳۹۹ بود، گفت: توصیه ما این است که مسافرت ها در حداقل انجام شود اما پروتکل ها حداکثری رعایت شود.
وزیر کشور: پروتکل های جدید را برای همه دستگاهها ابلاغ خواهیم کردبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضارحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و هفتمین نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین جلسه سال ۱۳۹۹ بود که علی رغم وجود کرونا هر دو هفته یکبار این جلسات برگزار شد.

وی در همین راستا افزود: امسال تصمیمات خوبی در جلسات شورای اجتماعی گرفته شد و اقدامات موثری هم به وقوع پیوست. گزارش ها نشان می دهد که دستگاههای مسئول حول محور وظایف و ماموریت های تعیین شده تلاش کردند که خوب عمل کنند.

رحمانی فضلی دستورکار یکصد وسی وهفتمین نشست شورای اجتماعی کشور را ادامه بحث جلسه قبل بررسی آثار و آسیب های اجتماعی کرونا اعلام کرد و گفت: در فاصله جلسه قبل تا امروز، کارگروهها تشکیل جلسه دادند و موضوع را دقیق بررسی کردند و در جلسه امروز دستگاههای مختلف گزارش ارائه دادند.

وی در همین راستا گفت: همه دستگاههای مرتبط با موضوعات اجتماعی از منظر آسیب شناسی چه در زمان حال و چه پسا کرونا یقیناً در موضوعات اجتماعی با بعضی آسیب ها مواجه خواهیم شد؛ این آسیب ها دقیقا احصاء شد و مقرر شد همه دستگاهها اقداماتی که در خصوص جلوگیری از آسیب ها و کاهش و مدیریت آسیب ها دارند، طرح و برنامه هایشان را در این زمینه اعلام کنند.

وزیر کشور در همین راستا افزود: مقرر شد در هر عرصه دستگاه مسئول، دستگاه همکار و دستگاههای معین مشخص شوند و به صورت زمانبندی باشد که ان شا ا... بتوانیم گزارش ها را دریافت کنیم و در این حوزه هم توفیق داشته باشیم.

رحمانی فضلی دستورکار بعدی جلسه را، بررسی طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت: قبلا یک برنامه جامعی از سال ۱۳۹۵ بود که قرار شد شورای اجتماعی با نگاه جدید مبتنی بر دستور مقام معظم رهبری و تاکید و تایید رییس جمهور با ساختار و وظایف جدید کار را شروع کند.

جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور در همین راستا تصریح کرد: یک طرح ملی برای مقابله با آسیب های اجتماعی داشتیم که موضوعات و آسیب های مختلف مشخص شد و برای  تمام دستگاهها مسئول، همکار و معین تعیین شدند؛ که تا امسال مبتنی بر همان برنامه جامع ملی کار را انجام دادیم. بعداً با توجه به تجربیاتی که اندوخته شد و تکلیف قانونی که در قانون برنامه ششم به شورای اجتماعی ابلاغ شد، ظرف دو سال دستگاهها مامور شدند که با تشکیل کارگروههایی که بیش از ۳۰۰ نفر در آن فعال بودند و دانشگاههای مختلف کشور درگیر این موضوع شدند، نهادهای مطالعاتی و پژوهشی از حوزه علمیه قم گرفته تا سایر دستگاهها همکاری کردند، که در نتیجه همه این تلاش ها امروز طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جلسه مطرح و کلیات آن به تصویب رسید.

رحمانی فضلی افزود: با این کار هم هدف گذاری ها، سیاست گذاری ها، برنامه ها و هم اولویت برنامه ها  دقیقا مشخص شد. اولویت برنامه ها از این جهت مهم است که آسیب ها در یک رتبه مشخص و برابری قرار ندارند، برخی از آسیب ها پیش برنده هستند و برخی محرک آسیب های بعدی هستند. بنابراین باید اولویت بندی صورت بگیرد که متناسب با منابع اندکی که داریم با زمان کوتاه بتوانیم موثرتر عمل کنیم.

رحمانی فضلی، موضوع دیگر مطرح شده در  یکصد وسی وهفتمین نشست شورای اجتماعی کشور را بررسی موضوع کرونا، نوروز و مسافرت ها اعلام کرد و افزود:  چون مسافرت، دید و بازدید، سیر و سیاحت و زیارت به عنوان یک امر اجتماعی محسوب می شود؛ دیروز در جلسه ستاد مطرح شد مسافرت به جز به شهرهای قرمز و نارنجی به بقیه شهرها با رعایت مضاعف پروتکل ها مجاز باشد، پروتکل های جدید را هم برای همه دستگاهها ابلاغ خواهیم کرد که حدود ۱۶ دستگاه اجرایی هستند و وظایف به صورت جداگانه نوشته شده است البته باید نظارت دقیق صورت بگیرد که دستگاهها وظایف را به صورت کامل انجام دهند.

وزیر کشور افزود: دستگاههای متولی در این زمینه در جلسه امروز هم توجیه شدند و امیدواریم ضمن تحقق یک نوروز با نشاط برای مردم، مراقب باشیم که بعد از نوروز مواجه با حوادثی از قبیل شیوع و اثرگذاری بالای کرونا نباشیم که در غیر اینصورت  همین نشاط تبدیل به غم خواهد شد.

جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور در همین راستا تصریح کرد: در زمینه سفرها مقام معظم رهبری هم در فرمایشات دیروز فرمودند که مردم به سیاست های ستاد ملی توجه کنند و فرمودند که مسافرت نخواهند رفت؛ توصیه ما هم این است که مسافرت ها در حداقل انجام شود اما پروتکل ها به صورت حداکثری رعایت شود؛ رئیس جمهور هم چنین توصیه ای را داشتند.

وزیر کشور تاکید کرد: ما موظفیم در قرارگاه مقابله با کرونا با همکاری وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، وزارت گردشگری، بسیج و همه استانداران، فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور و روسای علوم پزشکی بستر را آماده کنیم ولی همه اینها منوط به رعایت مردم خوب و عزیزمان است.

رحمانی فضلی در پایان با بیان اینکه واقعا نگران جان مردم و سلامتی آنها هستیم، ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری مضاعف که همه با هم خواهیم داشت و رعایت هایی که خواهیم داشت ان شا ا... با کمترین هزینه بتوانیم بیشترین بهره برداری را از  ایام نوروز داشته باشیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر: