اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 06 March 2021
با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو؛
چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان در استان یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.
۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان در استان یزد افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو با افتتاح سه پروژه آبی در شهرستان‌های هرات، میبد و اردکان و یک پروژه برقی در شهرستان ابرکوه استان یزد، پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وارد چهل و چهارمین ایستگاه خود شد.

نخستین پروژه از پروژه‌های افتتاح شده، "سد مخزنی خوانسار (هرات)" با اعتبار 250 میلیارد تومان، از نوع خاکی با هسته رسی است که 23 میلیون و 400 هزار مترمکعب ظرفیت مخزن و 55 متر ارتفاع دارد. این سد برای تخصیص آب استان یزد به میزان دو میلیون متر مکعب در بخش شرب، یک میلیون مترمکعب بخش صنعت و 6.4 میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و حقابه زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، این سد با هدف ایجاد 250 هکتار شبکه آبیاری در پایین‌دست سد، امکان انتقال سه میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت به شهرستان‌های هرات و امکان 25 میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت به شهرستان‌های سرجهان را دارد.

پروژه دوم "مخزن 20 هزار متر مکعبی مرور در شهرستان میبد" با حجم بتن‌ریزی 8615 مترمکعب و حجم آرماتور 720 تن یکی از مخازن طرح پایداری تامین آب شرب از مجموع 110 هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت است که با اعتبار 28 میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

همچنین با احداث و در مدار قرار گرفتن این مخزن ضمن ارتقای کیفی و بهره‌برداری خط لوله، حجم ذخیره تامین آب شهرهای میبد-اردکان و استان یزد افزایش می‌یابد.

قطعه اول و دوم خط آبرسانی شهر‌های میبد و اردکان نیز سومین پروژه افتتاح شده است که با مرمت خط اصلی آبرسانی به میبد و اردکان از خط انتقال آب به استان یزد شامل دو باب مخزن هزار متر مکعبی و اجرای خط انتقال به طول 4.9 کیلومتر با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد تومان افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید، با توجه به فرسودگی بیش از حد خط لوله موجود مبید و اردکان که باعث خرابی‌های متعدد و قطع جریان آب شرب شهروندان شده، با اجرای خط لوله جدید تامین پایدار آب شرب شهرهای اردکان و مبید حاصل شد.

پروژه "خط 230 کیلوولت ابرکوه_ اسمالون" تنها پروژه برقی در استان یزد است که با طول خط 89.2 کیلومتر دو مداره و اعتبار 100 میلیارد تومان برای برق‌رسانی به معادن منطقه اسمالون، افزایش قابلیت اطمینان شبکه از طریق رینگ شبکه شهرستان‌های ابرکوه و خاتم و تامین برق صنایع و معادن منطقه صبح امروز افتتاح شد.










نام:
ایمیل:
* نظر: