اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 06 March 2021
استاندار تهران تاکید کرد: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا شمارش آرای انتخابات شوراها را به صورت الکترونیکی انجام دهد و زیر ساخت های مناسب برای شمارش آرای انتخابات شوراها در استانداری تهران فراهم است.
استاندار: تهران آماده شمارش الکترونیکی آرای انتخابات شوراها استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از اعلام روز شنبه استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی با اعلام این مطلب افزود: در انتخابات مجلس در دوره یازدهم با تشریک مساعی و با فراهم کردن تمهیدات و تدابیر لازم، شاهد انتخابات سالم، شفاف و بی طرفی در استان بودیم.

وی یادآورشد: ثمره این موفقیت، ارتقای جایگاه استان تهران در رتبه بندی ستاد انتخابات کشور از ۲۷ به چهار بود.

محسنی بندپی اظهارداشت: در دوره گذشت ۹۹.۹ شعب آنلاین و ‌فقط هفت شعبه آفلاین و مجموع آرای نامعتبر در کل استان تهران ۴۹۶ رای بود.

استاندار تهران گفت: در ایام کرونا در ۱۹ کشور انتخابات برگزار شد و ‌در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ هم ستاد ملی مقابله با کرونا با هماهنگی کمیته امنیتی و انتظامی در حال تدوین پروتکل های بهداشتی برای حضور مردم در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: برخی با هدف کمرنگ کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات به بهانه شیوع کرونا به دنبال زیر سوال بردن اصل مشارکت مردم در انتخابات هستند و باید به نوعی به مردم اطلاع رسانی شود که با رعایت پروتکل ها، برای شرکت در انتخابات نگرانی نداشته باشند.

محسنی بندپی ادامه داد: میزان زمان رای دهی هر فرد بین هفت تا ۹ دقیقه است و در صدد هستیم تا با اولویت سلامت مردم در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

استاندار تهران گفت: مکلف هستیم تا تمامی موانع برای نبود مشارکت سیاسی مردم را در این استان مرتفع می کنیم.

وی اضافه کرد: در خصوص اطلاع رسانی و برخورداری استان تهران از شبکه تلویزیونی مستقل، با وجود مصوبه شورای امنیت کشور متاسفانه هنوز ظرفیت ۵۰ درصدی برای پوشش اخبار استان در رسانه ملی مرتفع نشده است.

محسنی بندپی اعلام کرد: راهبرد ستاد انتخابات استان تهران بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن آرای مردم است و از این آرا صیانت می کنیم.

استاندار تهران بیان کرد: هر زمانی که فرمانداران یا بخشداران استان تهران از  اصل بی طرفی و عدالت خارج شوند، این امر برای ما قابل تحمل نیست و به شدت با فرد خاطی برخورد می کنیم.

وی افزود: تهران ویترین انتخابات کشور است و اگر در کل کشور انتخابات الکترونیکی باشد و در تهران نباشد هیچ تاثیری ندارد.

محسنی بندپی یادآورشد: استان تهران نخستین استان کشور بود که از ۶ ماه قبل به همت معاون سیاسی به شناسایی و احصا مشکلات در شهرستان ها پرداخت.  

انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: