اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 05 March 2021
رییس سازمان سنجش خبر داد:
رییس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ظرفیت پذیرش کنکور دکتری ۱۴۰۰ هنوز نهایی نشده است اما پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲ هزار نفر از شرکت‌کنندگان این آزمون در دانشگاه‌های دولتی پذیرش شوند.
پذیرش ۱۲ هزار نفر از شرکت‌کنندگان آزمون دکتری در دانشگاه‌های دولتیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،  ابراهیم خدایی روز جمعه در حاشیه بازدید از کنکور دکتری ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران در این خصوص توضیح داد: این ظرفیت در فروردین ماه سال آینده نهایی می شود اما بر اساس پیش بینی ها، حدود ۱۲ هزار نفر ظرفیت برای دانشگاه های دولتی به استثنای دانشگاه آزاد اسلامی درنظرگرفته می شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبان بیش از سه برابر ظرفیت پذیرش، برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می شوند. بر اساس حد نصاب تعیین شده از سوی دانشگاه ها، حدود ۵۵ هزار داوطلب به فرایند مصاحبه دعوت خواهند شد. همچنین ۵۰ درصد نمره پذیرش در کنکور دکتری ۱۴۰۰ بر اساس آزمون و ۵۰ درصد مصاحبه است.

معاون وزیر علوم گفت: در کنکور دکتری ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر ثبت نام کردند که ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد آنها مرد هستند؛ همچنین تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به سال گذشته پنج هزار و ۳۶۵ نفر بیشتر است.

به گفته معاون وزیر علوم، بیشترین داوطلب در رشته علوم انسانی و کمترین داوطلب در رشته زبان است.

براساس این گزارش، نتیجه اولیه کنکور دکتری ۱۴۰۰ هفته پایانی فروردین ماه از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود./ایرنا




نام:
ایمیل:
* نظر: