اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 02 March 2021
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز ارتباط تنگاتنگی بین محیط زیست و سلامت وجود دارد، گفت: جامعه‌ای که ذهن او با آلودگی‌های صوتی و حذف جنگل‌ها روبه رو باشد، گرفتارتر می‌شود و باید گفت جامعه‌ای که فضای سبزی کافی و هوای سالم ندارد، جامعه مریضی است.

جامعه‌ای که فضای سبزی کافی و هوای سالم ندارد، جامعه مریضی استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی روز سه شنبه در بیست و دومین همایش ملی صنعت معدن و خدمات سبز در سازمان محیط زیست با بیان اینکه اولین افرادی که برخی حرف‌ها را در تاریخ گفته‌اند، نباید فراموش شوند، گفت: هیچ وقت دولت‌ها و حتی صاحبان صنایع در جهان به فکر اقتصاد و رشد سبز نبودند. درست است که امروز واکسن داریم، اما اولین کسی که بحث واکسن را در دنیا مطرح کرد، پاستور و کخ بودند. درست است که امروز آنتی بیوتیک داریم، اما اولین کسی که پنی سلین را کشف کرد، فلمینگ بود. دانشمندان و دانشگاهیان و سازمان‌های مردم نهاد، نهضت‌های نو اندیشی را در جهان برپا کردند.

وی ادامه داد: در اولین نشست‌ها در مورد اقتصاد سبز، قرار شد حداقل دو درصد از تولید ناخالص ملی از طرف کشورها صرف هزینه‌های اقتصاد سبز شود. بدون توجه دولت‌ها به این موضوع، امکان رشد اقتصاد سبز وجود ندارد. جامعه در دراز مدت از اقتصاد سبز سود می‌برد.

آموزش به گردشگران گامی مهم در راستای توسعه صنعت توریسم سبز

وزیر بهداشت بیان کرد: اگر بخواهیم صنعت توریسم را به صورت سبز اداره کنیم، همین که به گردشگر آموزش دهیم تا رفتار خود را اصلاح کند، قابل انجام است، اما در صنعت سبز اگر بخواهیم به جای یک سوخت، سوخت دیگری استفاده کنیم، هزینه بردار است و قیمت تمام شده آن برای صنایع قابل پرداخت نیست.

نمکی گفت: رشد سبز، رشدی است که بتواند شاخص‌های زیست محیطی را تضمین کرده و منابع طبیعی را تخریب نکند و بتواند زمین را بدون عارضه به نسل بعدی تقدیم کند. یکی از بحث‌های رشد سبز، اقتصاد سبز است.

تاکید بر افزایش مالیات بر صنایع آلاینده

وزیر بهداشت اظهار کرد: علاوه بر کمک دولت‌ها، باید مالیات بر صنایع آلاینده افزایش پیدا کند. محصول صنعت سبز گران‌تر است. هرچند جامعه در دراز مدت از آن سود می‌برد، اما قیمت تمام شده برای تولیدکننده بیشتر خواهد بود.

 وزیر بهداشت  با اشاره به اینکه امروز ارتباط تنگاتنگی بین محیط زیست و سلامت وجود دارد، گفت: جامعه‌ای که  ذهن او با آلودگی‌های صوتی و حذف جنگل‌ها روبه رو باشد، گرفتارتر می‌شود و باید گفت جامعه‌ای که فضای سبزی کافی و هوای سالم ندارد، جامعه مریضی است.

نمکی در ادامه با بیان اینکه در خیلی از کشورها وزیر بهداشت و محیط زیست دارند، گفت: سالانه  صدها سرطان ریه داریم و  اگر قبل از کرونا ۳۸۰ هزار مرگ در سال داشتیم، حدود ۳۱۳ هزار مورد به خاطر بیماری‌های غیرواگیر بود.

وزارت بهداشت همواره در کنار محیط زیست برای سلامت جامعه تلاش می کند

وزیر بهداشت ادامه داد: پسماندهای مختلف، سلامت کشورها را تهدید می‌کند. به همین دلیل در وزارت بهداشت به عنوان همراه سازمان حفاظت از محیط زیست ایستاده‌ایم و جایی که می‌توانیم در شاخص‌های محیط زیستی حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در وزارت بهداشت به سمتی می‌رویم که با تله مدیسین، رفت و آمدها را کمتر کرده تا مصرف سوخت و آلودگی هوا کمتر شود.

باز هم سه رقمی شدن مرگ براثر کرونا

نمکی با تاکید براینکه با وجود توصیه‌های مکرری که کردیم، باز هم برخی بی توجهی‌ها و نا رفیقی‌ها، ما را به سمت مرگ‌های سه رقمی به علت کرونا برده است،گفت: وقتی از یک خیز بیماری رد می‌شویم، تمام عضلات جسم و روح‌مان دچار فرسودگی می‌شود. در این روزها همکاران سخت کوش ما در استان خوزستان، شبانه روزهای سختی را تحمل کرده‌اند.

 

 

 




خبرنگار:پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: