اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 28 February 2021
معاون برنامه ريزي و اقتصادي وزير نيرو خبر داد
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو با تشريح اقدام هاي صورت گرفته در چارچوب بورس انرژي گفت: تاكنون عرضه و فروش 759 هزار و 600 برگه گواهي ظرفيت معادل حدود 760 مگاوات به مبلغ 7 هزار و 617 ميليارد ريال در بورس انرژي انجام شده است.
عرضه و فروش 760 هزار برگه گواهي ظرفيت در بورس انرژيبه گزارش عصرپرس، «محسن بختيار» در آئين رونمايي از 35 طرح ساز و كاري صنعت آب و برق كه روز يكشنبه به صورت ويدئوكنفرانسي و در قالب چهل و سومين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران و با حضور وزير نيرو برگزار شد، اظهار داشت: اقدام بعدي در چارچوب بورس انرژي، تامين برق مشتركان صنعتي داراي حجم بالا از طريق بورس انرژي است كه به منظور تحقق هدفگذاري صورت گرفته، تعيين قيمت برق در بازار مبادله بدون مداخله دولت و خروج گروهي از مشتركان از شمول قيمت گذاري و محول كردن فعاليت خريد و فروش به بخش خصوصي و گسترش رقابت و تعيين قيمت برق به صورت رقابتي در امور كسب و كار جديد انجام شده است.

بختيار يادآوري كرد: سه اقدام سازگاري در حوزه معاونت برنامه ريزي و اقتصادي در هماهنگي با تمامي اركان وزارت نيرو صورت گرفته كه علاوه بر تقويت و توسعه بورس انرژي، شامل ارتقاي حقوق مشتركان آب و برق و بهبود رويكرد تضمين خريد برق به صورت رقابتي و برگزاري مناقصه است.

وي همچنين با تشريح اقدام هاي انجام شده در خصوص ارتقاي حقوق مشتركان گفت: نسخه جديد آئين نامه عملياتي تعرفه هاي آب و برق هم آماده شده كه ابلاغ خواهد شد.

معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزير نيرو درباره رويكرد سوم تضمين خريد برق به صورت رقابتي و برگزاري مناقصه هم با تشريح اهداف و اقدام هاي صورت گرفته در اين چارچوب اظهار داشت: اكنون براي برگزاري ناحيه اي خريد تضميني برق در اسفند امسال توسط شركت برق حرارتي برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است.

خبرنگار: پویا مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: