اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 28 February 2021
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا خبر داد:
تقي‌زاده خامسي گفت: برنامه استان‌ها به كميته‌هاي گردشگري ابلاغ شد تا سدهايي كه مي‌توان از آنها در اين راستا استفاده كرد را معرفي كنند كه 110 سد معرفي و پس از انتشار فراخوان برای 57 سد، 30 سد انتخاب شد که در همين دولت به مرحله قرارداد مي‌رسد.
معرفي 110 سد کشور در زمینه گردشگري سدهابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، قاسم تقي زاده خامسي در آئين رونمايي از ۳۵ طرح ساز و کاری صنعت آب و برق كه روز يكشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور وزير نيرو برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال اشاره رئيس جمهوري در سال گذشته به موضوع گردشگري سدها، بلافاصله كميته‌هاي گردشگري سدها در همه استان‌ها تشكيل شد.

وي افزود: در داخل وزارت نيرو، تاسيسات آبي سال‌ها در اختيار بعضا امور خصوصي شركت‌ها قرار مي‌گرفت و مردم به آنها دسترسي نداشتند و در خارج از وزارت نيرو هم وقتي از گردشگري سدها و آوردن مردم براي ديدن آنها و استفاده بهينه از سدها صحبت مي‌كرديم غالبا با مقاومت‌هايي مواجه بوديم.

معرفي 110 سد کشور در زمینه گردشگري سدها

تقي‌زاده خامسي گفت: برنامه استان‌ها به كميته‌هاي گردشگري ابلاغ شد تا سدهايي كه مي‌توان از آنها در اين راستا استفاده كرد را معرفي كنند كه 110 سد معرفي و پس از انتشار فراخوان برای 57 سد، 30 سد انتخاب شد که در همين دولت به مرحله قرارداد مي‌رسد.

وي اظهار داشت: 1300 ميليارد ريال در اين زمينه سرمايه‌گذاري و 3 هزار نفر به طور مستقيم صاحب شغل خواهند شد.

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا همچنين با اشاره به بهره‌برداري از سامانه سامي براي استعلام از حريم،‌ بستر و مكان‌يابي رودخانه‌ها گفت: در زمان حاضر اين سامانه به صورت صد درصد در استان‌ها فعال بوده و مردم مي‌توانند استعلام‌هاي خود را از طريق اين سامانه انجام دهند.

وي همچنين از تجهيز 5 سالن در شركت مديريت منابع آب ایران و در هر استان يك سالن با پهناي باند بيشتر براي ارتباط اينترنتي براي تماس آنلاين با مديران با توجه به شرايط كرونايي خبر داد و گفت: 24 عنوان وظيفه از ستاد به شركت مديريت منابع آب و از اين شركت به استان‌ها تفويض شده است.

 تشكيل كارگروه ملي سازگاري با كم‌آبی

وي در عين حال به تشكيل كارگروه ملي سازگاري با كم‌آبي و تصويب برنامه‌هاي استان‌ها در اين زمينه هم اشاره كرد و افزود: در كميته تخصصي فقط يك استان و در كميته ملي 7 استان باقي مانده كه تا هفته آينده تکمیل خواهد شد.

تقي‌زاده خامسي همچنين در خصوص مديريت حوضه آبريز و مشاركت ذي‌نفعان در مقوله آب گفت: فراخوان تعيين 9 رئيس حوضه اعلام و مصاحبه‌ها نيز انجام شده است. تا پايان سال مديران حوضه مستقر خواهند شد.

وي در ادامه از تصويب اساس‌نامه تاسيس مركز مطالعات رودخانه‌هاي مرزي و منابع آبي كشور و تاييد آن توسط سازمان امور استخدامي خبر داد.

تقي‌زاده خامسي همچنين با اشاره به قانون آب به عنوان يكي از ساز و كارهاي حوزه آب اظهار داشت: تاكنون 2500 ساعت كار كارشناسي و مديريتي انجام و 30 جلسه مهم و بزرگ انجام شده و اين قانون در حال تدوين است.












نام:
ایمیل:
* نظر: