اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 28 February 2021
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم:
نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش نمایندگان مجلس بر این است امسال افزایش حقوق و دستمزد کارگران با واقعیت‌های جامعه و تورم همخوانی داشته باشد.
طبق قانون باید «تورم» ملاک افزایش حقوق کارگران باشدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت، ولی اسماعیلی در مورد افزایش حقوق کارگران گفت: کمیته دستمزد شورای عالی کار هزینه ماهیانه سبد معیشت کارگران را ۶ میلیون و 895 تومان تعیین کردند که این مبلغ فقط هزینه خرید کالاهای اساسی از جمله خوراک و پوشاک است و شامل هزینه مسکن، درمان و حتی آموزش فرزندان آنها نمی‌شود.

 نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: مدتی قبل بانک مرکزی خط معیشت را  به میزان ۱۰میلیون تومان عنوان کرد. باید توجه داشت  تورم از هر شهری به شهر دیگر متفاوت است بر همین اساس تعیین خط معیشت در کشور یکسان نبوده و نوسان دارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: تلاش نمایندگان مجلس بر این است امسال افزایش حقوق و دستمزد کارگران با واقعیت‌های جامعه و تورم همخوانی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: در حال حاضر اقشار ضعیف جامعه از جمله کارگران دو بسته معیشتی دریافت می‌کند یکی طرح معیشتی که مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از طرف دولت به مدت ۶ ماه پرداخت می‌شود و دیگر سبد معیشتی که در پایان سال طی جلساتی با دولت و نمایندگان گروه کارگری، کارفرمایی در وزارت کار دریافت می‌کند و در این خصوص کمیسیون اجتماعی مجلس بسیار تلاش می‌کند این رقم متناسب با تورم جامعه در نظر گرفته شود.

اسماعیلی ادامه داد: اکثر کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و به لحاظ درمانی این سازمان بیمه گر موظف است آنها را حمایت کند؛  بیمه تکمیلی کارگران  به دلیل هزینه زیادی که دارد مورد استقبال کارگران نبوده است این بیمه  با حداقل هزینه‌ها در برنامه‌های روزهای آتی کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تورم نقطه آغاز افزایش حقوق کارگران باشد

 نماینده مرم در مجلس یازدهم اظهار کرد: جلسات متعددی در مجلس با وزیر کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش نقطه تورم در سطح استان‌ها داشتیم که در بیشتر آنها حقوق و دستمزد کارگران مورد بررسی قرار گرفت با تمام این تفاسیر میزان افزایش دستمزد کارگران مورد توجه قرار گرفته و تمام تلاشمان بر این است که حق و دستمزد کارگران با تورم حاکم بر جامعه همخوانی داشته باشد .

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: افزایش دستمزد کارگران یک ماجرای دو طرفه است. باید هم قشر کارگر  و هم کارفرما دیده شود تا بتوانیم چرخه تولید در کشور را قدرتمند از گذشته به حرکت در بیاوریم بر همین اساس باید مشوق‌های نظیر بخشودگی مالیات، بازپرداخت وام با تسهیلات کم و بازپرداخت مناسب برای کارفرمایان در نظر گرفته شود. 





نام:
ایمیل:
* نظر: