اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - 25 February 2021
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح آزادراه غدیر
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح آزادراه غدیر، این پروژه ملی را بخش بزرگی از جاده ابریشم آزادراهی کشور خواند وگفت: این آزادراه که عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ۹۴ آغاز شد تماما در طول یک دولت انجام شده است.
آزادراه غدیر بخش بزرگی از جاده ابریشم آزادراهی کشور استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، افتتاح آزادراه غدیر گفت: امروز هدیه بزرگی به ملت ایران داده می شود؛ یک سرمایه گذاری که از فکر و اندیشه تا طراحی و ساخت آن در یک دولت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی زمانمند می شوند و دولت های بعدی وارث افتتاح آن خواهند بود،افزود: آزادراه غدیر که عملیات اجرایی آن با سرمایه‌گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ۹۴ آغاز شد تماما در طول یک دولت انجام شده است.

وی با اشاره به این که ما امروز یک متغیر اساسی را به بهره برداری رساندیم گفت: شرکت‌ها و ظرفیت‌های پیمانکاری را به سمت سیاست‌های سرمایه گذاری و شراکت در زیرساخت‌ها هدایت کردیم به طوری که قرارگاه خاتم الانبیاء یکی از این الگوهاست که ۷۰ درصد قرارگاه و ۳۰ درصد وزارت راه و شهرسازی شراکت داشتند.

وی افزود: این آزادراه که کنارگذر جنوبی البرز و تهران قلمداد می‌شود، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است که شرق و غرب کشور را طی می کند و نقطه تبادلی پنجگانه دارد که با کریدورهای شمال و جنوب اتصالات را برقرار می کند و پیرامون این آزادراه بر اساس طراحی های صورت گرفته تیرپارک‌ها و پارک‌های لجستیک شکل خواهد گرفت که بار سنگینی از حجم فعالیت و آمد و شد در جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب تهران را به آن سوی این آزادراه منتقل می‌کند که تهران از این بابت نفس خواهد کشید.

اسلامی گفت: امروز با فرمان رئیس جمهور آزادراه ابراهیم خلیل الله را پایگذاری می‌کنیم که این آزادراه از انتهای ورامین به اتوبان پردیس به طول ۹۰ کیلومتر خواهد بود.

وی افزود: تفاهم نامه این آزادراه آماده است ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شرکت احداث در ساخت آن مشارکت می‌کنند ما می‌توانیم با این آزادراه گره ترافیکی شرق تهران را ساماندهی کنیم و بار سنگینی از شریف آباد تا افسریه را به سمت شمال و جنوب توزیع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرحی است که زنجیره آزادراهی را در کلانشهر تهران کامل می‌کند و خاتمه می‌دهد.

اسلامی افزود: در سال ۹۲، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید و رشد ۵۰ درصدی در آزادراه‌های کشور اتفاق می‌افتد.

وی گفت: از ابتدای دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید یعنی افزایش بیش از ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی افزود: الگوی استفاده از بازار سرمایه از جمله اقداماتی است که در یک سال و نیم گذشته آن را طراحی کردیم و ۱۹ پروژه بزرگ و تاریخ ساز که درزمینه زیرساخت حمل و نقل هستند قرار است انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: