اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - 25 February 2021
همزمان با خجسته میلاد حضرت مولی الموحدین علی(ع)، بهره برداری رسمی از آزادراه غدیر با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.
بهره‌برداری از آزادراه غدیر با دستور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه در پنجاه و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، آزادراه غدیر را که با عبور از ۳ استان، آبیک در قزوین را پس از عبور از استان البرز به ورامین در جنوب تهران متصل می‌کند، از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

این آزادراه به طول ١٥٨ کیلومتر، دارای ٦ خط عبوری (رفت و برگشت) است که نقطه ابتدایی آن در محدوده ٣٦ کیلومتری آزادراه قزوین- کرج و در ٥ کیلومتری غرب شهرستان آبیک در استان قزوین واقع شده است.

هدف از اجرای این پروژه تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و سبب کوتاه شدن مسیر و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور می‌شود.

این آزادراه از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود.  

برای اجرای پروژه آزادراه غدیر  ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده که با بهره‌برداری از آن برای ۲۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

آزاد راه غدیر با سهم ٣٠ درصدی دولت و ٧٠ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ساخته شده است.

این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و پیشتر با نام آزادراه جنوبی تهران و البرز شناخته می‌شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: