اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 31 January 2017
مفتح خبر داد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 96 کل کشور گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، بخشودگی جریمه و سود وام های زیر 100 میلیون تومان در سال 96 تمدید می شود.

تمدید بخشودگی جریمه وام های زیر 100 میلیون تومان در سال 96

سرویس اقتصادی عصرپرس: محمد مهدی مفتح در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری افزود: برای تقویت بنیه بانک های دولتی ، افزایش سرمایه و تادیه بدهی های دولت، احکام تبصره 35 و 36 بودجه سال 95 تمدید شد.

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، مفتح گفت: بر این اساس، مقرر شد که افرادی که کمتر از 100 میلیون تومان از بانک ها وام گرفته اند در صورت پرداخت اصل وام، سود آن را دولت به بانک ها پرداخت کند و جریمه نیز بخشیده شود.

مفتح ادامه داد: همچنین بر اساس حکمی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده بود، حقوق بازنشستگان کمتر از دو میلیون تومان با شاغلان همان دستگاه همسان سازی می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دیگر این کمیسیون، یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع قرار می گیرد.

 وی گفت: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس،‌ مقرر شد که100 میلیون دلار به صداوسیما برای تعمیر و نوسازی تجهیزات فنی، فیلم و سریال‌های فاخر اختصاص یابد.

مفتح ادامه داد: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه ، بنا شد که 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خصوصی و تعاونی، 200 میلیون دلار برای اعطای تسهیلات ارزی جهت خرید تسهیلات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (150 میلیون دلار وزارت علوم و 50 میلیون دلار وزارت بهداشت) اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه دیگری مقرر شد 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبیاری تحت فشار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و 300 میلیون دلار برای کمک به آبرسانی روستایی تخصیص یابد که در تمامی این موارد پرداخت هرگونه حقوق و دستمزد و هزینه پرسنلی از این محل ممنوع است.

مفتح یادآور شد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق و در راستای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی دولت مجاز شد اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که مشمول واگذاری سیاست‌های اصل 44 نیستند با رعایت قوانین و مقررات تا سقف 5 هزار میلیارد تومان به فروش برساند و آن را برای پرداخت بدهی به تأمین اجتماعی اختصاص دهد، همچنین در صورتی که این بدهی از محل فروش املاک تأمین نشود دولت می‌تواند از طریق فروش اوراقی مالی اسلامی بلندمدت این بدهی را تأمین کند یا اوراق را بابت تأدیه بدهی به تأمین اجتماعی بپردازد.

وی تاکید کرد: در مصوبه دیگری وزارت کار مجاز شد اموال غیرمنقول مازاد خود را با رعایت مقررات تا سقف 500 میلیارد تومان بفروشد و برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اختصاص دهد بر اساس مصوبه دیگری وزارت ارتباطات مجاز شد اموال غیرمنقول مازاد خود را بفروشد و آن را صرف افزایش سرمایه پست بانک کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه دیگری بانک مرکزی موظف شد کلیه وجوه ارزی ناشی از طرح دعاوی را تا سقف 3 هزار میلیارد تومان واریز کند.

مفتح گفت: در لایحه دولت بودجه استانی در سه ردیف تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، 2 درصد حاصل از صادرات نفت خام و توازن منطقه‌ای دیده شده بود که ما آن را به پنج ردیف تملک دارایی، 3 درصد نفت خام و میعانات گازی، توازن منطقه‌ای، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای اقتصادی برای کلیه استان‌ها و اختصاص 27/0 درصد مالیات بر ارزش افزوده به حوزه ورزش (80 درصد عمرانی و 20 درصد جاری) افزایش دادیم.

مفتح افزود: همچنین درآمدهای مالیاتی استان‌ها که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود در کمیسیون تلفیق متعادل شد.

وی تاکید کرد: ما همچنین جدولی را تنظیم کردیم و احکام برنامه ششم که باید در بودجه 96 منعکس شود را در آن گنجاندیم تا این کنترل وجود داشته باشد که احکام برنامه فراموش نشود.

این نماینده مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه 96 بعدازظهر امروز - سه‌شنبه - برای طرح پیشنهادات الحاقی کمیسیون‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.

مفتح اظهار امیدواری کرد که تا فردا این گزارش نهایی شود و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا بعد از فرصت 10 روزه پیش بینی شده در آیین نامه لایحه بودجه پس از تعطیلات دهه فجر در ستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد./

 


تمدید بخشودگی جریمه وام های زیر 100 میلیون تومان در سال 96

نام:
ایمیل:
* نظر: