اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 23 February 2021
معاون گردشگری:
معاون گردشگری کشور گفت: «در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی امسال تهران، فضایی فراهم کرده‌ایم تا فعالان و برگزارکنندگان در کارگاه‌ها و جلسات کاربردی با رعایت پروتکل‌ها به تبادل و انتقال تجربیات بپردازند.
نمایشگاه گردشگری محل تبادل تجربه فعالان و متخصصان استبه‌گزارش عصرپرس، ولی تیموری امروز سه‌شنبه ۵ اسفندماه ۹۹ در مراسم افتتاحیه ضمن  تبریک ایام ماه رجب، بیان کرد: یک‌سال است که با ویروس کرونا و تأثیرات آن بر حوزه‌های مختلف مواجه هستیم و این مسئله ملزومات خاص خود را در سطوح مختلف می‌طلبد.

وی افزود: باید دقت کنیم که در شرایط سخت کنونی، سفر در سطح داخلی به‌صورت جغرافیایی توزیع شود و صرفا محدود به شهرهای خاصی نشود، چرا که حوزه گردشگری، تک‌محور نیست و شهرهای کوچک و روستاها هم بسیار مهم هستند.

تیموری گفت: تعداد حضور گردشگر خارجی در ایران طی سال ها کمتر از ۵ میلیون نفر بود ولی سیاست جدید سبب شد این رقم تنها در ۹ ماه اول سال ۹۸ به ۹ میلیون گردشگر افزایش یابد. اما شیوع ویروس کرونا سبب شد گردشگری آسیب جدی ببیند و زمین گیر شد.

معاون گردشگری با بیان این که در این دوره اقدام به تدوین اسناد در این حوزه کردیم، افزود: بسیاری از خدمات گردشگری بروز و استاندارد شد.

وی با اشاره به دو بسته حمایتی برای فعالان حوزه گردشگری از سوی دولت گفت: این حمایت ها در مقدورات دولت بوده است.

تیموری اضافه کرد: امیدواریم برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری گشایشی تدریجی برای شریان گردشگری و رزمایشی برای گردشگری داخلی شود.

وی با بیان این که امسال با توجه به شرایطی کرونایی برای برگزاری نمایشگاه اعلام عمومی نشد، گفت: نگاه به نمایشگاه حمایتی بود و حتی هزینه اجاره سالن نمایشگاه از محل وجوه دولتی پرداخت شده است.

نمایشگاه ببن‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران با شعار «سفرهای ایمن و مسئولانه» به مدت چهار روز از سه شنبه پنجم اسفند تا ۸ اسفند ۹۹در حال برگزاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: