اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - 23 February 2021
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه با مقاومت می‌توان آزاده و عزیز بود، گفت: امروز اگر جمهوری اسلامی در منطقه و فرامنطقه زبانزد خاص شده است، مرهون مقاومت ملت ایران است.
سردار قاآنی:عزت کشورمان مرهون مقاومت ملت استبه گزارش عصرپرس، سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه) در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: همه ما فرزندان اسلام هستیم و اسلام دین مقاومت است.

وی ادامه داد: ما روزانه و در بهترین حالات روحی و روانی از خداوند می‌خواهیم که ما را در مسیر مقاومت ثابت‌قدم بدارد. خداوند متعال به کسانی که در مسیر مقاومت ایستاده باشند، وعده پیروزی داده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه چندین مرحله مقاومت را با افتخار پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: اسلام دین آزادگی است، اما آزادگی به راحتی به دست نمی‌آید؛ با مقاومت می‌توان آزاده و عزیز بود و هرکس مقاومت نکرد در هر مرحله‌ای محکوم به ذلت و شکست خواهد بود.

این مقام عالی‌رتبه نظامی عنوان کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی در منطقه و فرامنطقه زبانزد خاص شده است، مرهون مقاومت ملت ایران است؛ همچنان‌که مقاومت در برابر شاه منجر به وقوع و پیروزی انقلاب شد.

سردار قاآنی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مقاومت ما در برابر هجمه‌های بلوک غرب و شرق در دوران جنگ تحمیلی، منجر به شکست رژیم بعث عراق در دفاع مقدس شد که تمام این پیروزی‌ها مرهون مقاومت است.

وی گفت: ما در مسیر مقاومت، به چهار زبان مسلط هستیم؛ «زبان محرومین و مظلومین»، اینکه چه می‌گویند و چه می‌خواهند، «زبان صداقت و منطق»، «زبان قدرت، اقتدار و عزت» و در نهایت «زبان زور» که با این زبان‌ها می‌توانیم حرف‌مان را به طرف‌های مقابل تفهیم کنیم؛ ما این چهار زبان را به خوبی آموخته‌ایم؛ البته آمریکایی‌ها زبانی جز زبان زور نمی‌فهمند.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه، شهید حاج قاسم سلیمانی را مرد میدان مقاومت عنوان و بیان کرد: مهم‌ترین سلاح سردار سلیمانی زبان مقاومت و منطق بود. شهید سلیمانی از روز اول حضورش در میدان مبارزه، ایجاد امنیت و ارتقای روحیه مقاومت امت اسلامی در برابر نظام سلطه را هدف مهم خود قرار داده بود که در این مسیر به پیروزی‌های عظیمی دست یافت.

سردار قاآنی با بیان اینکه مسیر شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد و همه ما در قبال آن، مسؤول هستیم، افزود: این مسیر به تعبیر امام عظیم‌الشأن ما، یک مکتب است.

وی تأکید کرد: امروز مقاومت در دنیا زنده است. ما همچنان در مسیر عزت و آزادگی با حفظ مقاومت در همه زمینه‌ها در مقابل سرسخت‌ترین دشمن‌های دنیا ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد و به حول و قوه الهی، مسیر مقاومت هر روز قوی‌تر می‌شود./ دفاع پرس


نام:
ایمیل:
* نظر: