اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - 22 February 2021
وزیر بهداشت اعلام کرد:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر دیگر از کادر درمان از فردا آغاز و ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی نیز هفته آینده وارد کشور می‌شود.
آغازواکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر دیگر از کادر درمانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی دانشجویی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجموعه پویش «ره سلامت» افزود: البته همکاران من در بخش درمان می گفتند اول به مردم واکسن زده شود اما ما در سند واکسیناسیون تکلیف کردیم که اول کادر درمان در اولویت باشند همه جا دنیا هم همین طور  است.

وی ادامه داد: بعد از آن هم سراغ خانه سالمندان می رویم و امیدوارم تا پایان سال بتوانیم طبق تعهدی که دادیم به گروههای آسیب پذیر واکسن بزنیم.

نمکی گفت: تولید واکسن هم در کشور خوب پیش می رود و اردیبهشت سال آینده تولید کننده واکسن می شویم هم به مردم واکسن می زنیم و بعد صادرات می کنیم. حتما هم در تولید واکسن جهش های ویروس را رصد و لحاظ خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با گلایه از ترددهای مرزی در کشور گفت: گله مندم از کسانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و کسانی که با پروتکل شکنان برخورد نمی کنند ما هیچ ابزاری برای برخورد نداریم، ابزار ما گوشی و دارو است.

نمکی افزود: گله من از این است که چرا از برخی مسائل اطلاع نداریم. دیشب از ایلام به من خبر دادند خانم جوان حامله ای به علت کرونا از بین رفت. با سزارین بچه هاش را بیرون آوردیم. اما چه کسی عامل مرگ این بانوی ایرانی بود.

وی افزود: کی من نامه دادم، کی اجازه دادیم با ترددهای اتوبوسی از مرزها عبور کنند. اتوبوسی از مرز غربی به ایران می آید به شهرستانی می رود بعد ما موارد مثبت را در آن شهر پیدا می کنیم بدون اینکه خبر داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: این طوری نمی شود مملکت را اداره کرد، داغ شهدای خدمت مرا نابود کرده است، داغی بالاتر از این نیست که همکاران ما به علت سهل انگاری دیگران شهید شوند.

وی گفت: ۱۳ ماه هست که همکاران من با کرونا درگیر هستند البته این گفته برای افرادی خیال باف بهانه نشود که بگویند دیر اعلام کردیم. ما از همان زمان که مساله کرونا در ووهان چین مطرح شد، مشغول آماده شدن و تولید تجهیزات بودیم به همین علت وقتی به ایران آمد همکاران من در دانشگاههای علوم پزشکی شوکه نشدند و آماده بودند.

نمکی گفت: من به فردی که بتواند حتی یک مورد ابتلا به کرونا را قبل از اعلام رسمی وزارت بهداشت در بهمن ۹۸ ثابت کند جایزه می دهم به شرطی که بتواند ثابت کند که قبل از بهمن در ایران کرونا داشتیم و اعلام نکردیم. 

وی افزود: بعد از اعلام رسمی به همکاران گفتم همه آزمایشگاه‌های قبل از بهمن و دی را هم دوباره تست کنند، ۲۳۰۰ نمونه را دوباره تست کردیم به جز  سه نمونه که از ۲۳ بهمن بود هیچ نمونه کووید۱۹ دیده نشد. چطور افرادی برای با بی سوادی و برای مقاصد سیاسی به راحتی یافته های کشور را زیر سوال می برند اگر یک مورد را ثابت کردند هم جایزه می دهم و هم عذرخواهی می کنم اما من یاوه گویان را رها نمی کنم.

وزیر بهداشت ادامه داد: چند روز گذشته آقای ‌المنظری مسئول سازمان بهداشت جهانی در منطقه ما گفت مدیریت ایران در مورد بیماری کووید۱۹ شایسته ترین و ناب ترین شیوه های مدیریتی بوده اما یک نفر در داخل صحت این اقدامات را زیر سوال برد.

نمکی گفت: اگر کسی از بیماری بمیرد با دم مسیحا هم زنده نمی شود، دوران عوام فریبی تمام شده است. با وجود شبکه های اجتماعی نمی شود مردم را با شعارهای بی منطق فریب داد.

وی افزود: با شنیدن گزارش ووهان آماده شدیم. مرزها را بستیم. همه ورودی ها را کنترل کردیم و شروع به تولید کیت کردیم، در آن زمان به ما کیت و ماسک نمی دادند، با کیت های خودمان موارد را در قم و گیلان تشخیص دادیم. بعد قم و گیلان قرمز شد. در اوج نامردی ها و تحریم ها آخرین روزهای بهمن ما مورد مثبتی نداشتیم اما از دی آماده بودیم وقتی ویروس آمد هیچ دانشگاهی دست و پایش را گم نکرد.

ویروس جهش یافته خطرناکی مواجه هستیم

نمکی ادامه داد: اکنون نیز با ویروس جهش یافته خطرناکی مواجه هستیم. از مدتها پیش به همکارانم اعلام کردم، خود را برای یکی از سخت ترین یورش های ویروس آماده کنید. ویروس جهش یافته همه جا هست. همه جا از بیرجند و جاهای دیگر گزارش وجود ویروس جهش یافته گرفتم، مردم بدانند این ویروس به رغم آنچه انگلیسی ها گفتند هم قدرت سرایت و هم بیماری زایی و هم مرگ آوری بیشتری دارد.

وی گفت: سه روز پیش یک کودک سه ساله و یکساله در خوزستان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند، روزهای سختی در پیش داریم. انگلیس نظام سلامت مقتدری دارد. آلمان کشور کمی در حوزه سلامت نیست اما به زانو درآمدند. نه کم پولی و کم بضاعتی ما را دارند و نه مشکلات ما را که از بسیاری مسائل خبر نداریم.

وزیر بهداشت افزود: چرا من نباید بدانم هیاتی از فلان جا می آید و به کجا می رود. این طوری نمی شود مملکت را اداره کرد چقدر باید از همکارانم خجالت بکشم. وقتی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری برای دیدارهایشان از وزارت بهداشت سوال می کنند و بزرگان کشور رعایت می کنند، چرا بقیه رعایت نمی کنند. 

وی گفت: به وزارت بهداشت اطلاع نمی دهند کی می آید کی می رود اما اگر یک جا اکسیژن نبود یا کسی را دیر رساندند یا اگر خدای نکرده پنج دقیقه دارو دیر برسد، هزار قلم و شبکه اجتماعی به کار می افتد. این طوری  نمی شود مملکت را اداره کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: