اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - 27 February 2021
مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد:
مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: طی دو سال گذشته در جشنواره شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد و علاوه بر آن نیز در شاخص های اختصاصی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در مجموعه شاخص های عمومی نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

رتبه برتر آموزش و پرورش استان کرمانشاه در شاخص های کشوریبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مجید یزدان پناه مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت گوی اختصاصی، با اعلام این خبر که در دو سال پی در پی شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان یکی از شوراهای برتر کشور معرفی شده،گفت: هر ساله با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر آموزش و پرورش از استانداران و روسای آموزش و پرورش برتر تجلیل به عمل می آید که امسال به دلیل بحران کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از عملکرد آموزش و پرورش استان تقدیر بعمل آمد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه اول آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، گفت: در سه سال گذشته نیز توانسته ایم رتبه اول کشوری را در این رابطه به دست آوریم.

رتبه برتر آموزش و پرورش استان کرمانشاه در شاخص های کشوری

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: طی دو سال گذشته در جشنواره شهید رجایی اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان دستگاه برتر انتخاب شده و علاوه بر آن نیز در شاخص های اختصاصی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در مجموعه شاخص های عمومی نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

یزدان پناه در ادامه با بیان اینکه با شبکه شاد در بحران کرونا و تعطیلی مدارس ارتباط معلمین و دانش آموزان قطع نشده است، گفت: همزمان با تعطیلی مدارس به کمک وزارت آموزش و پرورش و شبکه شاد در یک محیط امن توانستیم نسبت به ادامه تحصیل دانش آموزان اقدام کنیم .

وی ادامه داد: در این راستا نیز آموزش و پرورش استان جزء سه استان برتر کشور در شبکه دانش آموزی است.

حضور فعال 330 هزار دانش آموز استان کرمانشاه در شبکه شاد

مدیرکل آموزش و پروزش استان کرمانشاه، با بیان اینکه روزانه بیش از 330 هزار دانش آموز از طریق شبکه شاد در حال تحصیل هستند، گفت: ما توانسته ایم پوشش بیش از 92 درصد از دانش آموزان را از طریق شبکه شاد داشته باشیم.

یزدان پناه با اشاره به اینکه تنها 8 درصد دانش آموزان با محدودیت حضور در این شبکه مواجه هستند، گفت: در همین راستا نیز اقدامات مهمی از قبیل حضور در کلاس های رفع اشکال با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از رادیو ، تلویزیون و بسته های آموزشی صورت می گیرید که با استفاده از بسته های آموزشی معلمین در زمان مشخص تدریس خود را انجام داده و ارزیابی دانش آموزان به صورت هفتگی انجام می شود.

با تمام توان در بحران کرونا نمی گذاریم هیچ دانش آموزی از تحصیل باز بمانند

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نمی گذاریم در هیچ جای کشور به دلیل بحران کرونا دانش آموزی از تحصیل باز بماند، گفت: صددرصد مدیران ما در شبکه شاد حضور دارند و  با تمام توان نمی گذاریم دانش آموزان با مشکل تحصیلی مواجه شوند.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه برخی معلمین ما در حالی که در بیمارستان به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا بستری بودند آموزش را کنار نگذاشته و به تدریس دانش آموزان پرداختند، گفت: خوشبختانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تا کنون گزارشی از فوت یک دانش آموز داده نشده اما متاسفانه تعداد محدودی از معلمین استان بر اثر کرونا فوت شده اند.

وی در ادامه با اشاره به عدم دسترسی 29 هزار دانش آموز استان به شبکه شاد به دلیل نداشتن وسایل ارتباطی، تصریح کرد: برخی از معلمین و مدیران ما با سرمایه شخصی خود نسبت به تهیه تبلت یا موبایل برای دانش آموزان محروم اقدام کرده اند و در همین راستا به همت وزارت آموزش و پرورش، خیرین ، بنیاد مستضعفان، بنیادبرکت، کمیته امداد و سایر دستگاه ها به ویژه استاندار کرمانشاه توانسته ایم 4 هزار تبلت را خریداری و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم .

وی ادامه داد: امیدوارم با کمک بیش از بیش خیرین بتوانیم بخشی دیگر از این وسایل را در ایام عید تهیه و در اختیار آنها بگذاریم تا بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ما توانستیم در بحران کرونا تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: باید بخشی از مسیر آموزش کشور بعد از کرونا نیز به همین صورت انجام شود تا در طول روز دانش آموزان و معلمین با هم در ارتباط باشند.

یزدان پناه در ادامه با تاکید براینکه ما باید از این بیماری درس بگیریم، گفت: استان کرمانشاه قبل از بحران کرونا با یک تهدید دیگر بنام زلزله رو برو بود که 78مدرسه با 415 کلاس درس تخریب شد که به همت خیرین ، وقت گذاری و هزینه دولت تدبیر امید ، همکاری مسئولین استانی و کشور آن را به یک فرصت تبدیل کرده و توانستیم در 1200 روز بعد زلزله بیش از 1200 کلاس درس را با اعتباری بالغ بر 300میلیارد تومان تحویل دهیم.

افزایش 3 برابری ظرفیت مدارس مناطق زلزله زده

وی گفت: 170 میلیارد از این مبلغ توسط دولت و 130 میلیارد به همت خیرین پرداخت شده یعنی همت دولت و همراهی خیرین توانست سه برابر ظرفیت مدارس مناطق زلزله افزایش یافته و از مرز 224 مدرسه عبور کرده که این اقدامی ماندگار برای آموزش و پرورش استان به جای مانده است.

تبدیل 15 فضای آموزشی خالی به اتاق ورزش

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 15 فضای آموزشی استان را برای ورزش دانش آموزان ایمن سازی کرده ایم،گفت: به همت اداره تربیت بدنی سازمان تصمیم گرفتیم از فضاهای خالی مدارس برای سلامت دانش آموزان استفاده کرده و با تجهیزات و امکانات لازم اتاق ورزش را ایجاد کنیم.

یزدان پناه ادامه داد: فرصت خوبی برای مدارس است که بتوانند از این فضاها برای سلامت جسم و روح دانش آموزان استفاده کنند البته 10 زمین چمن مصنوعی هم به این فضاها اضافه شده که علاوه بر دانش آموزان، بچه های هر محله نیز می توانند در زمان تعطیلی مدارس از این فضاها استفاده کنند.

وی در پایان با تاکید براینکه اتفاقات خوب در هیج مکان و جایگاهی رخ نخواهد داد مگر با همت عالی آن مجموعه ،گفت: در آموزش و پرورش استان از خدمتگذار یک مدرسه تا معلمین و همکاران آموزشی همه دست به دست هم داده اند تا آموزش و پرورشی موفق در کشور را رقم بزنیم.

 

 





خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: