اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - 21 February 2021
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهرستان دنا به دلیل شدت خسارت‌های واردشده نیازمند تخریب و نوسازی است.
۱۲۰۰ خانه در شهرستان زلزله‌زده دنا نیازمند نوسازی استبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین کلانتری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین سه هزار خانه روستایی و شهری بر اثر زلزله ۵.۶ شهرستان دنا خسارت دیده اند که نیازمند تعمیر است. 

وی بیان کرد: تیم های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند و در صورتی که شهروندان مناطق آسیب دیده نسبت به نتایج ارزیابی ها اعتراض داشته باشند رسیدگی انجام خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تصمیم برای تعمیر یا بازسازی با توجه به نظر مالکان صورت می گیرد.

کلانتری در مورد اسکان اضطراری هم عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تخته چادر از سوی امدادگران بین مردم شهرستان دنا توزیع شده است.

کلانتری افزود: مسئولان مصمم هستند تا کالاهای ضروری و امکانات به دست همه خانوارهای آسیب دیده از زلزله برسد. وی تاکید کرد: از همه ظرفیت های ملی و استانی برای کمک به بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده بهره گیری خواهد شد.

به گزارش عصرپرس،زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند، مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

 زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: