اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - 20 February 2021
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.
جان باختن ۶۸ بیمار مبتلا به کووید19درکشوربه گزارش عصرپرس، سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هفت هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۷۲ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۶۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۵۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: هم اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه در هفته گذشته تعداد موارد بستری و مرگ و میر کرونا در کشور نسبت به هفته ما قبل روند افزایشی داشت. بیشترین میزان موارد بستری در هفته گذشته در مازندران و خوزستان و بیشترین موارد مرگ و میر کرونا در استانهای مازندران و گیلان گزارش شده است.

لاری گفت: هفته گذشته استانهای خوزستان، قم و ایلام به عنوان استانهای با کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شهرستانهای شوط و ماکو در استان آذربایجان غربی، دره شهر از ایلام، اندیشمک، ایذه، باغملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان از استان خوزستان، پاسارگاد، خنج، گراش و مهر از استان فارس و شهرستان خمین از استان مرکزی از امروز به وضعیت نارنجی تبدیل شدند.

وی افزود: در مجموع ۱۱ شهر همگی از خوزستان در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی ۲۱۷ در وضعیت زرد و بقیه شهرستانها در وضعیت آبی هستند.

لاری گفت: با توجه به شیوع ویروس انگلیسی و قدرت  بالای سرایت این ویروس جهش یافته، بیماری کووید۱۹ با شتاب بیشتری در کشور در حال گسترش است. بنابراین رعایت پروتکل ها و پرهیز از حضور در تجمعات بیش از گذشته ضروری است و کنترل این بیماری فقط در عمل مردم به اصول بهداشتی میسر است.
نام:
ایمیل:
* نظر: