اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - 20 February 2021
با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شد؛
با حضور معاون اول رییس جمهور تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی در سطح استان کردستان به صورت همزمان به بهره برداری رسید.
افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان کردستانبه گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگیری صبح امروز(شنبه) در جریان سفر به استان کردستان، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، از طریق ویدئو کنفرانس تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی در سطح استان را افتتاح کرد.

آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان، افتتاح همزمان ۳۶۴ واحد مسکن مهر شهرستان سنندج، افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بانه، آغاز بهره برداری از ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی و۴.۲ هکتار گلخانه از جمله طرح‌هایی بودند که به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

در این جلسه همچنین در حضور جهانگیری تفاهمنامه احداث پتروشیمی بعثت کردستان و تفاهمنامه طرح تولید انواع لاستیک در استان به امضا رسید.

سرمایە‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری در پتروشیمی و صنعت لاستیک در کردستان 

بهمن مرادنیا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، گفت: از مهمترین دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهوری به کردستان امضا تفاهم نامه احداث پتروشیمی بعثت کردستان به ارزش ۷۹۰ میلیون یورو می باشد که توسط بخش خصوصی و با کنسرسیومی متشکل از بانک های ملت، سپه، صادرات و تجارت اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه احداث لاستیک تایر رازی نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و به ارزش چهار هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان با مشارکت چند بانک در کردستان عملیاتی خواهد شد و در واقع می توان آن را بزرگترین دستاورد برای صنعت کردستان عنوان کرد.

مرادنیا اظهار کرد: در سالیان گذشته تنها دو صنعت پتروشیمی و لاستیک بارز در کردستان وجود داشتند که با اجرا و اتمام این دو طرح مهم می توان آینده روشنی برای صنعت کردستان متصور شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: