اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - 20 February 2021
رییس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون خبر داد:
رییس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران از ایجاد خط مستقیم کشتیرانی بین ایران، آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای لاتین در آینده نزدیک خبر داد.
ایجاد خط مستقیم کشتیرانی میان ایران، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتینبه گزارش عصرپرس از اتاق تعاون کشور، «بابک افقهی» با اعلام این مطلب افزود: با رایزنی‌های انجام شده با مسوولان مربوطه، قرار است خط مستقیم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، آفریقای جنوبی و سپس آمریکای لاتین با هدف توسعه تجارت بین این کشورها ایجاد شود.

وی ادامه‌داد: طراحی و ایجاد خط مذکور با حرکت از بنادر جنوبی ایران، با توقف در بنادر آفریقای جنوبی و عزیمت به سمت کشورهای آمریکای لاتین و به‌طور مشخص کشور برزیل، در دستور کار قرار گرفته است.

افقهی اظهار داشت: با حمایت کشتیرانی جمهوری اسلامی از برقراری خط مذکور، با وجود ظرفیت بارهای صادراتی کشور ایران به مقاصد ذکر شده، مراتب به اتاق‌های تعاون و بازرگانی سراسر کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر بنگاه‌های صادراتی فعال در حوزه صادرات کالا به این کشورها اطلاع‌رسانی شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: ثبت درخواست‌های فعالان اقتصادی متقاضی حمل مستقیم کالا از ایران به مقاصد مذکور و بهره‌مندی از این خط مستقیم و برنامه‌ریزی عملیاتی با شرکت کشتیرانی، توسط اتاق تعاون در حال انجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر: