اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - 18 February 2021
وزیر صمت در مراسم افتتاح همزمان 4 طرح صنعتی، معدنی و تجاری:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح همزمان 4 طرح صنعتی، معدنی و تجاری در 3 استان کشور اعلام کرد: رشد تولید فولاد خام کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم (تدبیر و امید) 77 درصد شده است و در حوزه محصولات فولادی نیز افزایش تولید 83 درصدی داشته‌ایم.
رشد ۷۷ درصدی تولید فولاد خام در دولت تدبیروامیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،علیرضا رزم حسینی در مراسم افتتاحیه طرح‌های ملی وزارت صمت با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی، افزود: براساس آمار انجمن جهانی فولاد، در سال ۲۰۱۹ ایران جزو کشور‌های صادرکننده فولاد و یکی از تولیدکنندگان مهم فولاد جهان شد و رتبه شانزدهم صادرات این محصول را با ظرفیت ۹ میلیون تن به دست آورد.

رزم حسینی گفت: تولید و مصرف فولاد یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور است و فولاد محصولی مهم و استراتژیک است که کشورمان در تولید این محصول پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وزیر صمت افزود: امروز برگ زرین دیگری از کتاب تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری ورق می‌خورد و به همت مدیران کارآمد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان مازندران، هرمزگان و کرمان طرح‌های مهمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: از دو طرح که در زمینه فولاد و بسیار مهم است، یکی در استان هرمزگان است که در فاز اول افتتاح می‌شود و شامل مجموعه‌ای با ظرفیت تولید ۲ و نیم میلیون تن گندله (ماده اولیه فولاد خام) و با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۶۰ نفر است.

رزم حسینی افزود: طرح مهم دیگر در استان کرمان و شهرستان سیرجان، ظرفیت تولید ۵ میلیون تن گندله را دارد که با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومانی و ظرفیت اشتغال زایی ۵۰۰ نفری افتتاح می‌شود.

وی گفت: با بهره‌برداری از این دو پروژه, ۷ و نیم میلیون تن به ظرفیت تولید گندله اضافه می‌شود و ظرفیت کل تولید گندله به ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد، که این مهم ظرفیت تولید ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد را تا پایان سال محقق می‌کند.

تأمین زیرساختهای اسکله شماره 5 بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در دولت تدبیر و امید

وزیر صمت افزود: طرح مهم دیگری که توسط سازمان توسعه معادن ایران در اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی پارسیان افتتاح می‌شود طرحی برای تولید و صادرات صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع مختلف دیگر است.

وی گفت: این طرح به وسعت ۳ هزار هکتار است که امروز اسکله شماره یک آن با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

17پایانه صادراتی در کشور وجود دارد

رزم حسینی افزود: کشورمان ظرفیت تولید ۵ هزار و ۲۰۰ هزار تن مرکبات دارد که ۲ و نیم میلیون تن آن مربوط به استان‌های شمالی است و ۱۷ پایانه صادرات در سراسر کشور برای صادرات این محصولات داریم.

وی گفت: امروز هم یکی از پایانه‌های صادراتی در شمال کشور با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت بسته‌بندی ۳۶۴ هزار تنی و ذخیره ۹۰ هزار تنی سردخانه افتتاح می‌شود.

رشد 39 درصدی جوازهای تاسیس صنعتی در 10 ماهه امسال

رزم حسینی افزود: یکی از شاخص‌های امید به سرمایه‌گذاری در کشور، شاخص جواز تاسیس واحد‌های تولیدی است که در ۱۰ ماه اخیر علی‌رغم تحریم و شرایط کرونا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: همچنین امسال ایران در حوزه صنعت، رشد ۶ و نیم درصدی داشته که با توجه به شرایط سخت تحریم این رقم بسیار قابل ملاحظه است.

وزیر صمت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروژه‌های دیگری به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: