اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - 17 February 2021
سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه از اجرای عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در این رزمایش خبر داد.
اجرای عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در رزمایش نیروی دریاییبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی ارتش، امیردریادار دوم «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: در ادامه رزمایش مرکب امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهمترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود با موفقیت انجام شد.

دریادار دوم طحانی افزود: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جزء به جزء است و با توجه به تنوع پهپادها و ریزپرنده‌ها، سناریوی این تمرین طراحی و بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروی دریایی روسیه با موفقیت اجرا شد.

روز گذشته و درآغاز رزمایش، یگان‌های شناور ایران و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران و با استفاده از سلاح‌های مختلف به سوی اهداف سطحی از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند. در مرحله بعد تمرین «PHOTOEX» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه اجرا شد.

رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند از سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: