اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 16 February 2021
در پنجمین کنفرانس هیدروژن و پیل سوختی ایران مطرح شد؛
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به مزایای نیروگاه‌های هیدروژنی، بر ضرورت استفاده از فناوری گازی‌سازی و پیل سوختی با استفاده از زباله‌های جامد شهری برای تولید انرژی از زباله‌ها و حذف‌آلاینده‌ها تاکید کرد.
تاکید معاون وزیر نیرو بر تولید انرژی از زباله‌های شهریبه‌گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "همایون حائری" با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر 85 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های کشور است که ترکیبی از انواع نیروگاه‌ها بوده و در این میان جای دو نیروگاه زمین گرمایی و نیروگاه بر مبنای هیدروژن و پیل سوختی خالی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه نیروگاه‌های هیدروژن و پیل سوختی ویژگی‌های خاصی در مقایسه با سایر واحدهای تولیدی دارد، گفت: نیروگاه هیدروژنی ضمن اینکه فناوری پیشرفته و کاربردی خاصی نسبت به سایر نیروگاها دارد، با دو مشکل هزینه بالا و تامین هیدروژن مواجه است.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم هیدروژن را با استفاده از زباله و ترکیب بیوگاز زباله‌ها و سوخت‌هایی که ناشی از زباله هستند، تامین کنیم. امکان استفاده از فناوری گازی‌سازی و پیل سوختی با استفاده از زباله‌های جامد شهری می‌تواند به تولید انرژی از زباله‌ها و حذف‌آلاینده‌های حاصل از زباله‌های جامد شهری کمک کرده و هزینه این نیروگاه‌ها را نیز کاهش دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: