اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 16 February 2021
در چهل و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران امروز(سه‌شنبه) ۲۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار ۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در پنج استان البرز، قزوین، لرستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به ثمر رسید.
24 پروژه ملی صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 975 میلیارد افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،  امروز و در هفته چهل و یکم این پویش، ۲۴ پروژه شامل یک پروژه آبی در استان البرز، ۶ پروژه برقی در استان چهارمحال بختیاری، ۵ پروژه صنعت آب و برق در استان لرستان، ۹ پروژه در استان قزوین و همچنین ۴ پروژه آب و برق در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

 پروژه «تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد» در استان البرز با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان و تغذیه سالیانه آب‌خوان به میزان ۱۲.۵ میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب افتتاح شد.

در استان چهارمحال بختیاری نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان پنج پروژه برقی شامل چهار پروژه تامین و توسعه برق و یک پروژه برق‌رسانی به چهار روستا با تحت پوشش قرار دادن ۴۱ خانوار برای تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود در پست، تامین برق مشترکان، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و توسعه شبکه فوق توزیع افتتاح شد.

همچنین در استان‌ لرستان هم پنج پروژه صنعت آب و برق شامل سه پروژه تامین، اصلاح و بهینه‌سازی برق با هدف زیبایی مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افزایش ایمنی شبکه و بهبود ولتاژ شبکه، یک پروژه برق‌رسانی به هشت روستا با جمعیت ۷۴ خانوار و یک پروژه آب‌رسانی به ۳۸ روستا با جمعیت یک‌هزار و ۹۷۰ خانوار به بهره‌برداری رسید.

۹ پروژه صنعت آب و برق در پنج شهرستان استان قزوین با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۳ میلیارد تومانی شامل چهار پروژه تامین و توسعه برق با هدف جلب رضایت مردم منطقه و افزایش پایداری شبکه، ۲ نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و سه پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه فاضلاب و سامانه ارتقای کیفی آب شرب روستایی برای حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب افتتاح شد.

در استان خراسان شمالی نیز چهار پروژه صنعت آب و برق شامل سه پروژه صنعت آب و فاضلاب «ساخت آبگیر موقت سد شیرین‌دره»، «آب‌رسانی به ۳۲ روستا با جمعیت چهار هزار و ۷۱۵ خانوار» و «توسعه شبکه توزیع آب شهر تیکانلو» و یک پروژه برق‌رسانی به ۶ روستا با ۵۱ خانوار در این استان با اعتبار ۸۵.۵۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: