اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 15 February 2021
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۳۲ روستای استان در دهه فجر، اردبیل به استان سبز گازرسانی تبدیل شد.
اردبیل استان سبز گازرسانی شدبه گزارش عصرپرس به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سردار اسماعیلی اظهار کرد: شرکت گاز با وجود شرایط آب و هوایی و سخت‌گذر بودن برخی مناطق استان، در گازرسانی به روستاها عملکرد مطلوبی داشته است و همه ۲۹ شهر استان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و با گازرسانی به ۳۲ روستای دیگر استان در دهه فجر امسال، ضریب نفوذ گاز در روستاهای اردبیل به ۹۶ درصد رسید.

وی با بیان اینکه استان اردبیل اکنون در زمره استان‌های سبز گازرسانی کشور است، افزود: هم‌اکنون همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان‌های سرعین و نمین از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش‌های روستایی این شهرستان‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده است، در دیگر شهرستان‌ها نیز عملکرد مطلوبی از لحاظ گازرسانی به روستاها گزارش می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی در مناطق جنوبی استان به لحاظ توپوگرافی منطقه و سخت‌گذر بودن مسیر عبور شبکه‌های گازرسانی، مصداق تلاش جهادی کارکنان و پیمانکاران این شرکت است، تصریح کرد: پروژه‌های گازرسانی به ۲۸ روستای شهرستان‌های خلخال و کوثر در بخش جنوبی استان در حال اجراست که در دهه فجر ۱۰ روستای این شهرستان‌ها با ۵۹۸ خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند شدند و مابقی روستاها نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ گازرسانی خواهند شد.

اسماعیلی در پایان با تشریح آمار عملکردی این شرکت در جذب مشترکان گاز طبیعی، اظهار کرد: این شرکت اکنون به بیش از ۵۰۷ هزار مشترک در استان خدمات ارائه می‌کند که بیش از ۱۳۵ هزار مشترک که حدود ۲۷ درصد کل مشترکان را شامل می‌شوند در روستاها و مابقی در شهرهای استان ساکن هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: