اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 15 February 2021
در هفته چهل و یکم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛
فردا 24 پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار 975 میلیارد تومان در 5 استان البرز، قزوین، لرستان، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب چهل و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.
24 پروژه ملی صنعت آب و برق فردا افتتاح می‌شودبه‌گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، از 24 پروژه آماده افتتاح این هفته پویش، یک پروژه آبی در استان البرز، 6 پروژه برقی در استان چهارمحال بختیاری، 5 پروژه صنعت آب و برق در استان لرستان، 9 پروژه در استان قزوین و همچنین 4 پروژه آب و برق در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

بر این اساس، فردا سه‌شنبه پروژه "تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد" در استان البرز با اعتبار 31 میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان، تغذیه سالانه آبخوان به میزان 12.5 میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب افتتاح می‌شود.

در استان چهارمحال بختیاری نیز با سرمایه‌گذاری 437.1 میلیارد تومان 5 پروژه برقی شامل 4 پروژه تامین و توسعه برق و یک پروژه برق‌رسانی به 4 روستا با تحت پوشش قرار دادن 41 خانوار برای تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود در پست، تامین برق مشترکان، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و توسعه شبکه فوق توزیع افتتاح خواهد شد.

همچنین در استان‌های لرستان هم 5 پروژه صنعت آب و برق شامل 3 پروژه تامین، اصلاح و بهینه‌سازی برق با هدف زیبایی مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افزایش ایمنی شبکه و بهبود ولتاژ شبکه، یک پروژه برق‌رسانی به 8 روستا با جمعیت 74 خانوار و یک پروژه آبرسانی به 38 روستا با جمعیت هزار و 970 خانوار به بهره‌برداری می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید، 9 پروژه صنعت آب و برق در 5 شهرستان استان قزوین با سرمایه‌گذاری 93.1 میلیارد تومان شامل 4 پروژه تامین و توسعه برق با هدف جلب رضایت مردم منطقه و افزایش پایداری شبکه، دو نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و 3 پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه فاضلاب و سامانه ارتقای کیفی آب شرب روستایی برای حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب افتتاح خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در استان خراسان شمالی نیز 4 پروژه صنعت آب و برق شامل 3 پروژه صنعت آب و فاضلاب "احداث آبگیر موقت سد شیرین دره"، "آبرسانی به 32 روستا با جمعیت 4 هزار و 715 خانوار" و "توسعه شبکه توزیع آب شهر تیکانلو" و یک پروژه برق‌رسانی به 6 روستا با 51 خانوار در این استان با اعتبار 85.575 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: