اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 29 January 2017
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در آستانه بزرگداشت برنامه های دهه فجر آئین فرهنگی ارکستر سمفونیک ملی خلیج فارس با پیام صلح و دوستی یکشنبه در عسلویه این استان آغاز شد.
اجرای ارکستر سمفونیک ملی خلیج فارس در استان بوشهر

سرویس فرهنگی عصرپرس: حمیده ماحوزی روز یکشنبه در هشتمین جلسه مدیران سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر افزود:ارکستر سمفونیک ملی خلیج فارس بزرگترین گروه موسیقی فاخر ایرانی است که رهبری آن را شهرداد روحانی برعهده دارد.

به گزارش ایرنا، وی یادآورشد: نخستین اجرای این گروه 85 نفره هنرمند موسیقی امروز (یکشنبه ) در عسلویه بعنوان پایتخت انرژی کشور انجام و روزهای 11 و 12 بهمن ماه نیز در بوشهر نوای خلیج فارس را در این استان طنین انداز خواهند کرد.

ماحوزی ادامه داد: ارکستر سمفونی تهران برای اولین بار، توری دو مرحله‌ای را در فاصله زمانی بهمن‌ماه 95 تا خردادماه 96 در سطح کشور با تازه‌ترین اثر شهرداد روحانی در قالب «سمفونی خلیج فارس» در راستای حمایت ملی از نام پرآوازه خلیج فارس، اجرا می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهارداشت:ارکستر سمفونی تهران بعد از بوشهر در استان های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه بعد از اجرا در استان های جنوبی ارکستر سمفونی تهران در سایر استانها نیز برنامه اجرا می کندگفت:همزمان با اجرای برنامه گروه یادشده در بوشهر معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد رودکی حضور خواهند داشت.

ارکستر سمفونیک تهران با 80 سال قدمت، بزرگترین و قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک کشور است. این ارکستر در سال 1312 به وسیله غلامحسین مین‌باشیان و با نام «ارکستر بلدیه» آغاز به فعالیت نمود و تا این سال رهبران متعددی را در دوران مختلف تجربه کرده و در سال 1395 رهبری این ارکستر به پر افتخارترین ایرانی در موسیقی کلاسیک جهان، استاد شهرداد روحانی سپرده شد.

ماحوزی افزود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد بستر لازم برای پاسخ گویی به ذائقه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله موسیقی سنتی ،محلی و پاپ است که در راستای تحقق این مهم برنامه های مختلفی از جمله اجرای شهرام ناظری، همایون شجریان و رضا صادقی در دیماه و بهمن ماه در این استان برگزار شده است.

وی گفت:همزمان با دهه مبارک فجر در استان بوشهر 82 برنامه فرهنگی و هنری اجرا می شود که جشنواره های مد لباس اسلامی ایرانی ،فیلم فجر و سینمای جوان از جمله برنامه های یادشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: بزرگداشت هفته قرآنی در اسفندماه نیز از دیگر برنامه های مهم این اداره کل است که نیازمند همکاری بین بخشی دستگاههای مختلف است.

ماحوزی یادآورشد: این مهم 11 تا 16 اسفند ماه همزمان با روز قرآنی بوشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای ظرفیت های مختلفی هستند که نشست های دوره ای بستر لازم را برای هم افزایی و استفاده مطلوب از ظرفیت ها فراهم می کند.



اجرای ارکستر سمفونیک ملی خلیج فارس در استان بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: