اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - 09 February 2021
واکسیناسیون کرونا در ایران با استفاده از واکسن «اسپوتنیک وی» روسی امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در مراسمی با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.
آغاز واکسیناسیون کرونا در ایرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه ۱۶ بهمن ماه وارد کشور شد و امروز واکسیناسیون آن در ایران طی مراسمی در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) تهران بطور رسمی آغاز شد.

«پارسا نمکی» فرزند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین نفری بود که نخستین واکسن کرونا در ایران به او تزریق شد. 

واکسن کرونا اسپوتنیک پس از پارسا نمکی به دکتر فتاح قاضی متخصص بیهوشی در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان نفر دوم، سارا گودرزی پرستار بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان نفر سوم و علی آسترکی کمک بهیار بخش آی سی یو این  بیمارستان تزریق شد. سید جمیل پرستار بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) نیز نفر بعدی بود.

وزیر بهداشت، درمان آموزش پزشکی در این مراسم گفت: طبق قولی که دادیم با توجه به هجمه ها، واکسیناسیون را با خانواده خود شروع می کنیم تا نشان دهیم خون فرزندان ما سرخ تر خون بچه های دیگر نیست.

وی گفت:  امروز به طور همزمان واکسیناسیون کرونا برای پرستاران، پزشکان و نیروهای خدمات بخش های مراقبت ویژه ۶۲۵ بیمارستان شروع می شود. تا اواخر بهمن منابع دیگر واکسن وارد کشور می شود.

نمکی ادامه داد: واکسیناسیون بعد از کارکنان بخش های مراقبت ویژه به تدریج برای سایر گروههای آسیب پذیر بعد افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه ای و سپس گروههای هدف دیگر گسترش می یابد تا به پوشش بالای ۷۰ درصد در کشور برسیم.

براساس این گزارش، واکسن روسی در مرحله اول حدود چند ۱۰ هزار دوز وارد شد که دراین رابطه واکسیناسیون با روزانه هزار نفر آغاز خواهد شد و سپس با توجه به ارزیابی مجدد سیستم به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد تا به حداکثر برسد. واکسن در مرحله اول به کسانی تزریق می‌شود که تست مثبت PCR نداشته باشند اما در حالت کلی منعی برای تزریق به افرادی که قبلا مبتلا شده اند، نداریم.



نام:
ایمیل:
* نظر: