اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 08 February 2021
مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه گروه مپنا به عنوان شرکتی که در مرزهای دانش روز جهان حرکت می کند،گفت: این شرکت توربین جدید هیدروژن سوز تولید کرده که البته این محصول جدید درآینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد.
وربین جدید هیدروژن سوز مپنا در آینده ای نزدیک1 رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرسعباس علی آبادی،مدیرعامل گروه مپنا امروز دوشنبه( 20  بهمن) درنشست خبری با اشاره به اینکه باید به نسلهای آینده نوید خوشبختی وامید بدهیم گفت:شرکت هایی همانند مپنا دستاورد انقلاب اسلامی هستند که با تکیه بر خودباوری به این جایگاه رسیده اند.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه نام گروه مپنا طبق اعلام نشریه‌های بین المللی در بین ۱۰ شرکت برتر جهان است، گفت: طبق اعلام نشریه مک وی که ارزیاب بی‌المللی است، گروه مپنا در رتبه ۳ و ۴ دارنده یک صنعت تکنولوژی بالا (توربین) معرفی شده است و این افتخار و دستاوردی برای کشور و انقلاب اسلامی است.

علی آبادی ضمن تاکید بر تزریق امید و انگیزه به نسل جوان گفت: ما معتقدیم که باید جوانان از حقایق و همچنین دستاوردها و موفقیت هایی که در زمینه های مختلف کسب نمودیم، مطلع شوند. 

مدیرعامل گروه مپنا در ادامه با بیان اینکه جهان به سمت سوخت هیدروژن در حال حرکت است و شتاب در این عرصه بسیار جدی است، گفت: گروه مپنا به عنوان شرکتی که در مرزهای دانش روز جهان حرکت می کند، توربین جدید خود را به صورت هیدروژن سوز تولید کرده که البته هنوز از این محصول جدید رونمایی نشده است. این توربین هیدروژن سوز راندمانی بالغ بر 60 درصد در حالت سیکل ترکیبی خواهد داشت.

علی آبادی با اشاره به اینکه ما تاکنون توانسته‌ایم راندمان نیروگاه‌ها را با توربین و ژنراتوری که ساختیم به ۶۰ درصد برسانیم گفت: در استفاده از نیروگاه تجدیدپذیر، تمرکز ما بر روی نیروگاه‌های بادی است که تاکنون توربین‌های ۲ و ۲ و نیم مگاوات را تولید کردیم و بزودی توربین ۴ و نیم مگاواتی را خواهیم ساخت.

وی گفت: در حال حاضر 85 هزار مگاوات نیروگاه روشن داریم که از لحاظ فنی و زیرساختی استعداد تولید 700 میلیارد کیلووات ساعت برق را در کشور داریم،این میزان تولید برق، دو برابر نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اغلب نیروگاه های ما وابسته به سوخت فسیلی هستند و ما کشوری پرمصرف در سوخت های فسیلی از جمله گاز هستیم و هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما برق و گاز مصرف نمی کند؛ بنابراین همواره در فصول سرد هر سال، با مشکل تأمین سوخت گاز برای نیروگاه ها مواجه می شویم که زمستان امسال نیز به دلیل کمبود تخصیص گاز به نیروگاه ها، خاموشی هایی را در برخی روزها شاهد بودیم.

علی آبادی خاطرنشان کرد: ما در صنعت نیروگاهی کشور قادریم حتی میعانات گازی و نفتا را به نیروگاه ها به عنوان سوخت بیاوریم تا اگر روزی مشکل در تولید گاز به دلیل محدودیت مصرف و فروش میعانات گازی داشتیم، این محدودیت با مصرف میعانات گازی در نیروگاه ها رفع شود.

علی آبادی راهکار توسعه انرژی تجدیدپذیر در کشور را صدور مجوز صادرات آن دانست و افزود: اگر به ما اجازه بدهند برق نیروگاه‌های تجدید پذیر را صادر کنیم، ما می‌توانیم در تراز جهانی عرضه‌کننده کالا در این زمینه باشیم و با این راهکار زمینه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور فراهم خواهد شد که البته قیمت تمام شده آن نیز کاهش می‌یابد، اما فعلا تولید برق از انرژی تجدیدپذیر در کشور اقتصادی نیست.

وی افزود: تولید مهم‌ترین و موثرترین راه مقابله با تورم است و تأمین مالی نیز از ارکان مهم تولید محسوب می‌‎شود و در پیش گرفتن هر راه دیگر جز تولید، موجب ضرر و زیان کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: مپنا همواره استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را مورد نظر قرار داده است،با این حال اگر هر شرکتی بیش از 20 درصد سهام دولتی داشته باشد امکان برخورداری از منابع صندوق توسعه ملی را نخواهد داشت و گروه مپنا نیز بیش از 20 درصد سهام دولتی البته به صورت غیرمستقیم دارد. ما درخواست داریم که مانند بسیاری از شرکت‌ها این فرصت ایجاد شود تا مپنا که تولیدات "های تک" آن امکان صادرات به بسیاری از کشورها را دارد از این راه حل تأمین مالی محروم نشود.

علی‌آبادی بابیان اینکه در 10 سال گذشته حتی یک سنت از تسهیلات صندوق توسعه ملی به شرکت گروه مپنا داده نشده گفت: البته مپنا ثابت کرده که بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز امکان تولیدات خود را دارد که احداث بسیاری از نیروگاه‌های عسلویه وپرند از این جمله است.

وی افزود: مپنا به دنبال طرح‌هایی است که حداکثر منفعت را برای مردم فراهم کند و هدف ملی مپنا آن است که برای صنعت کشور مثمر ثمر باشد.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به شرایط خوب این شرکت در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی به دیگر کشور‌ها،گفت: در حالی که دشمنان انتظار داشتند چراغ این مملکت خاموش شود، ما نه تنها چراغ کشور خود بلکه با صادرات خدمات فنی ومهندسی، چراغ کشور‌های همسایه را نیز روشن کردیم.

وی با بیان اینکه مپنا یک نیروگاه ساز در مقیاس جهانی است گفت: مپنا، بزرگان دنیا در صنعت نیروگاه‌سازی را در قیمت و کیفیت شکست داده است، زیرا توانسته تجهیزات با کیفیت جهانی و قیمت کمتر در بازار بین المللی عرضه کند.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه صادرات قابل توجه مپنا در شرایط سخت تحریم انجام می‌شود گفت: گرفتن یک ضمانتنامه برای شرکت در مناقصه الزامی است چراکه به دلیل تحریم بانک‌ها به ما ضمانتنامه نمی‌دهند، اما ما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها این ضمانتنامه‌ها را دریافت و در مناقصه شرکت کردیم و برنده شدیم.

علی آبادی با بیان اینکه امروز مپنا با صادرات زنده است، ادامه داد: ما تجهیزاتی را میفروشیم که در لبه‌ی تکنولوژی جهان قرار دارد که همه‌ آن‌ها تولید داخل است.



خبرنگار: وجیهه مرادی


برچسب ها
علی آبادی
نام:
ایمیل:
* نظر: