اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 08 February 2021
فرمانده کل سپاه خطاب به دولتمردان امریکا:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: شما در میدان فشار علیه ملت ایران شکست خورده‌اید. این سیاست‌ها را تکرار نکنید و لنزی که تا به امروز از دریچه آن به ملت ایران نگاه می‌کردید، کنار بگذارید.
نگاهتان را به ایران عوض کنیدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه خبری سپاه،  سرلشکر حسین سلامی روز دوشنبه در آیین الحاق شناورهای رزمی به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس، اظهار کرد: اظهار کرد: ما از وادی ظلمت به سرزمین نور هدایت شدیم؛ ایرانی که جلال و شوکت و شکوهت در شوکت شیطانی امپراتوری غرب ادغام شده بود، بر اثر انقلاب اسلامی مجد و عظمت فراموش شده خود را بازیافت و اسلام به حاکمیت رسید و تشکیل قدرت داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما از تحریم و پیامدهای آن عبور کرده‌ایم و معماران آن را شکست داده‌ایم.

سلامی گفت: پیشرفت‌های ما در زمان تحریم بسیار قوی‌تر، درخشان‌تر و مدرن‌تر از فضای غیرتحریم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگ در برابر روح آسمانی این انقلاب شکوهند ایستاده‌اند. واکنش‌های سرسخت استکبار در دفاع مقدس، برای بازگشت دوباره و به دست گرفتن سرنوشت ملت ایران صورت گرفت. ملت ما تجربه‌های سختی در تاریخ گذشته از سلاطین و حاکمان دیده بود و تجربه‌های دردناک از صدر اسلام در حافظه خود داشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این بار ایران عزیز سرافراز در مقابل همه توطئه‌های جهانی ایستاد. حجم تهاجمات در این ۴۲ سال کاملا جهانی بود و همه قدرت‌های جهان با هم متحد بودند. دشمن تمام زوایای ملت بزرگ ایران از جمله عرصه‌های روانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به جغرافیای جنگ تبدیل کرد.

سلامی تصریح کرد: در تمام فرازهای سخت ملت عزیز ایران و سایر ملت‌های همراه ایران اسلامی دخشیدند و در هیچ صحنه‌ای عقب ننشستند و تسلیم نشدند. تا امروز که ۴۲ سال از این انقلاب ناب می‌گذرد، جلال و جبروت شیطانی دشمنان در هم شکسته شده است. آمریکا دیگر چهره یک قدرت فاتح جهانی را ندارد و قادر نیست در هر نقطه دلخواه، سیاست‌های خود را پیش ببرد. قوای پیشران او توسط انقلاب اسلامی چه در ایران و یا سایر بلاد اسلامی فرسوده شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ملت ایران استقلالش را با تحریم عوض نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در عرصه جنگ اقتصادی دشمن، امروز ما بسیار قوی‌تر از آغاز این جنگ هستیم. مقاومت جواب داده است و قوی شدن مسیر قطعی ماست. در دنیای امروز باید قوی بود و یا تسلیم شد. ما با تجربه‌های زیاد از این ۴۲ سال، دریافته‌ایم در هر نقطه‌ای که دشمنان متمرکز شده‌اند، ما ایستاده‌ایم و آنجا قوی‌تر شده‌ایم. رهبر بزرگ انقلاب اسلامی و ملت عزیز با هم در یک جبهه واحد برای ایستادگی اراده کرده‌اند و این ایستادن واقعیت پیدا کرده است.

سلامی افزود: تصور دشمنان این بود که می‌توانند با فشار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ارعاب نظامی، تهاجم رسانه‌ای و جنگ نیابتی ملت شریف ایران را از نظام و رهبری عزیز جدا کنند. دشمن تصور می‌کرد می‌تواند ملت را به ستوه بیاورد و آن‌ها را در مسیر تسلیم قرار دهند. ما فهمیده‌ایم باید در اقتصاد به ظرفیت‌های خود تکیه کنیم. فشار حداکثری و معمار آن، با هم از ملت ایران شکست خورده اند و امروز با یک دشمن شکست خورده روبرو هستیم.

وی گفت: ما باید قوی باشیم، این راهی است که رهبر عزیزمان فرا روی ما گشوده‌اند و ملت عزیز ما پشتیبان آن بوده‌اند و باید در اینجا از ملت سرافراز، نجیب، آگاه و هوشمند تشکر کنیم. دشمنان را اگر رها کنیم، آن‌ها رها نمی‌کنند و این سفارش قرآن است. باید دشمن را تعقیب کنیم و اجازه ساماندهی نظامی و سیاسی به آن‌ها ندهیم. امروز برخی رژیم‌های مرتجع، سرزمین‌های اسلام را میزبان سیاست‌های صهیونیست‌ها کرده اند. صهیونیست‌ها شجره ملعونه هستند که در هر سرزمینی رشد می‌کنند ارمغانی جز آتش ندارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اجازه به صهیونیست‌ها در سرزمین اسلامی چیزی جز دشمنی با مسلمانان نیست. در دوستی با صهیونیست‌ها افراط نکنید و این ازدواج نامبارک هر دوی شما را در آتش قرار می‌دهد. مسلمانان چنین رفتارهایی را از حاکمانشان نمی‌پذیرند.

سلامی خطاب به آمریکایی‌ها یادآور شد: شما در میدان فشار علیه ملت ایران شکست خورده‌اید و سیاست‌های شکست خورده را تکرار نکنید. دریا یکی از جبهه‌های دفاعی ما است که به وسعت تمام آب‌های جهان گسترش یافته است. این برای دفاع از منافع این ملت عزیز، جمال و شوکت الهی ایران بزرگ است. نیروی مسلح، ارتش و سپاه قهرمان در حال متراکم‌سازی قدرت خود هستند.

وی گفت: این چهارمین مرحله گسترش کمی و کیفی قدرت در نیروی دریایی سپاه است. از ابتدای سال تاکنون حدود صد فروند شناور دریایی، ۲۰۰ فروند پهپاد تهاجمی، اعزام شناور اقیانوس پیما و امروز صدها فروند شناور رزمی، نشان دهنده بخشی از تلاش گسترده همه خادمان، طراحان و مجریان سیاست‌های دفاعی و قدرتمند ایران عزیز است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نیروی دریایی ما در ارتفاع قدرتمند است و سیستم‌های پرتابگر از هوا برای مقابله با شناورهای دشمن مجهیز می‌شود. ملت ایران استقلالش را با تحریم عوض نمی‌کند؛ روی سطح، افق‌های بلندی برای نیروها طراحی شده است و باز هم گسترش می‌یابد. در زیرسطح در موضوع کشف و مقابله با دشمن، پدیده جدیدی در سپاه شکل گرفته و توسعه می‌یابد. سرافرازی از آن ملت ماست و در همه ارکان دفاعی، رویش قدرت بر مبنای فن آوری‌های مدرن که از ذهن جوانان خلاق ما سرچشمه می‌گیرد وجود دارد.

سلامی از همه مهندسان، تکنسین‌ها و کارگران شریف، وزارت دفاع و بخصوص نیروی دریایی و فرماندهان که با این حرکت، ناکارآمدی دشمن را رقم زدند و آرامش را به قلب‌های مردم این سرزمین آوردند، قدردانی کرد.





نام:
ایمیل:
* نظر: