اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 28 January 2017
مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور، تفاهم‎نامه همکاری مشترکی امضا و توافق کردند زمینه‎های تعامل فیمابین را افزایش دهند.
گسترش تعاملات مدیریت اکتشاف نفت و سازمان زمین‎شناسی

سرویس اقتصادی عصرپرس: تفاهم‎نامه همکاری‎های علمی و فنی در مطالعات زمین‎شناسی با تاکید ویژه بر خلیج فارس بین سید صالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و محمدتقی کره‎ای، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور امضا شد.

به گزارش شانا، بر پایه این تفاهم‎نامه، دو طرف در انجام مطالعات زمین‎شناسی به ویژه در بستر خلیج فارس همکاری می‎کنند و امکان استفاده مشترک از داده‎ها و اطلاعات و توانمندی‎های موجود نیز به منظور تولید ثروت ملی و هم‎راستا با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار می‎گیرد.

استفاده از توانمندی‎های کارشناسی طرفین به منظور افزایش ظرفیت‎های علمی و فنی در زمینه علوم زمین و استفاده از امکانات و منابع انسانی دو طرف برای رفع خلاهای احتمالی موجود از دیگر مفاد این تفاهم‎نامه همکاری عنوان شده است.

سیدصالح هندی، مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای این تفاهم‎نامه همکاری، بر توسعه تعامل این مدیریت با سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور تاکید کرد و گفت: در جریان فعالیت‎های اکتشافی، داده‎ها و اطلاعات ارزشمندی در حوزه زمین‎شناسی به‎دست می‎آید و سازمان زمین‎شناسی می‎تواند از این داده‎ها استفاده کند.

وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت ایجاب می‎کند که در صورت نیاز، اطلاعات کاربردی به دیگر نهادها و سازمان‎ها در جهت تضمین منافع ملی ارائه شود و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از این اقدام استقبال می‎کند.

هندی تاکید کرد: فعالیت‎های اکتشافی با هزینه دولت و در مسیر تحقق منافع ملی انجام می‎شود و اگر اشتراک این اطلاعات با سازمان دیگری بتواند به افزایش منافع کشور کمک کند، نباید درنگ کرد.

وی با اشاره به بنیه قوی و توانمند سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور، ادامه داد: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از افزایش سطح همکاری و تعامل با این سازمان در بخش‎های مختلف از جمله فعالیت‎های زمین‎شناسی در خلیج فارس استقبال می‎کند.

در ادامه محمدتقی کره‎ای، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات معدنی کشور بر افزایش همکاری با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به‎ویژه در ابعاد بین المللی تاکید کرد و گفت: این سازمان نیز به زودی نسبت به ارائه اطلاعات و داده‎هایی که می‎تواند مورد استفاده مدیریت اکتشاف باشد، اقدام می کند./


گسترش تعاملات مدیریت اکتشاف نفت و سازمان زمین‎شناسی

نام:
ایمیل:
* نظر: