اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - 03 February 2021
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی:
وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی گفت: در سال گذشته حدود ۸ تا ۱۰ هزار نفر از مولفان کشور را زنان تشکیل داده‌اند و جریان انقلاب اسلامی یکی از عامل‌های اجتماعی مهم و موثر در این حوزه بوده است.
سال گذشته 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور از جمعیت زنان بوده استبه گزارش عصرپرس،از مرکز ورابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی افزود: امسال تقارن ایام دهه فجر با میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن تداعی کننده معانی جدید و خاصی در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در تاریخ نبوی و تاریخ اسلام همواره شاهد بوده ایم و یا در کتاب ها و تالیف ها خوانده ایم که که اتفاق بزرگ در حوزه نوع نگاه به زنان نه تنها در زمان پیامبر که در مقاطع دیگر وجود داشته که در زندگی انسانی تاثیرگذار بوده و هست. پیامبر بزرگوار و قرآن کریم نوع نگاه به زنان را تغییر دادند. زن به عنوان انسان برابر و با ظرفیت متعالی بی نهایت تعریف شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سوره احزاب عباراتی مانند والمسلمین والمسلمات، والصابرین و والصابرات، والخاشعین و الخاشعات و ... وجود دارد که زنان را در کنار مردان و همپای مردان در ویژگی های انسانی و حرکت به سوی تعالی معرفی می کند. این موارد نمونه ای از نوع نگاهی است که نبی اکرم (ص) هم در قرآن کریم و هم در تعالیم و تفسیر قرآن کریم آن را عرضه می کرده است.

وی افزود: بخش دیگری از بعثت نبوی فرصت سازی برای کارکردهای جدید برای زنان بود. در افق دوره بیست ساله بعثت نبوی زنان فرصت های تازه ای را برای فعالیت های فردی و اجتماعی خود پیدا کردند.

صالحی گفت: به طور خاص در حوزه های مختلف کارکردی و نقش گذاری زنان، اتفاقات رو به پیشرفت و جهش های قابل توجهی ایجاد شده که کاملا ملموس است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم از لحاظ آماری هم به حضور موثر زنان توجه داشته باشیم، در سال گذشته بین 8 تا 10 هزار نفر از مولفان کشور را زنان تشکیل داده اند و جریان انقلاب اسلامی یکی از عامل های اجتماعی مهم و موثر در این حوزه بوده که توانسته ما را در این نقطه قرار بدهد.

صالحی در پایان گفت: از همه کسانی که این محفل را تشکیل دادند و امسال به دلیل شرایط کرونایی توفیق حضور غیر مجازی را نداشتم، تشکر می کنم  و به همه بانوان کشور به طور عام و بانوان خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که هم خود از اهالی فرهنگ و هنر هستند و هم در تلاش برای خدمتگزاری به اهالی فرهنگ و هنر هستند، ادای احترام می کنم و آرزوی توفیقات روزافزون برای ایشان دارم.

نام:
ایمیل:
* نظر: