اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - 02 February 2021
با دستور رییس جمهوری
بهره‌برداری از ۱۸۳ فضای ورزشی دانش آموزی و ۱۳ هتل و ۱۲۲ پروژه گردشگری و تفریحی در سراسر کشور با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان با دستور رییس جمهوری آغاز شد.
بهره‌برداری از طرح‌های میراث فرهنگی، ورزشی و آموزش و پرورش آغاز شدبه گزارش عصرپرس، در چهل و پنجمین برنامه افتتاح جهش تولید، ‌ با دستور رییس جمهوری بهره برداری از  ۱۸۲ فضای ورزشی دانش آموزی با سرمایه گذاری ۷۷۰ میلیارد تومان در سراسر کشور از طرح های ملی وزارت آموزش و پرورش ‌آغاز شد.  

این ۱۸۳ پروژه در ۲۷ استان کشور قرار دارد که از این میان بیشترین طرح‌ها متعلق به استان‌های خراسان رضوی با ۲۷ پروژه، ایلام ۲۲ پروژه، سیستان و بلوچستان ۱۷ پروژه و قزوین با ۱۶ پروژه است.

در این مراسم همچنین بهره برداری از ۱۸۳ پروژه ورزشی در کشور آغاز شد.  از این تعداد، ۱۱۵ سالن ورزشی، ۳۴ زمین ورزشی و چمن مصنوعی، ۳۱ استخر شنا و سه پروژه تکمیل مجموعه ورزشی است.

لازم به ذکر است؛ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری با عنایت به اهمیت درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در جهت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی دانش‌آموزی را در دستور کار قرار داده است. درمجموع طی دولت یازدهم و دوازدهم ٨٠٠ پروژه ورزشی را بازیربنای 780 هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ٢٥٠٠ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسانده است.

امروز همچنین ۱۳ هتل و ۱۲۲ پروژه گردشگری و تفریحی با ظرفیت ۳ هزار و ۵۱۳ تخت اقامتی با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان با دستور رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

این پروژه‌ها در استان‌های بوشهر ۸ پروژه، گلستان ۹۳ پروژه، خوزستان ۱۹ پروژه، اصفهان ۴ پروژه، ایلام ۲ پروژه، آذربایجان غربی ۲ پروژه، چهارمحال و بختیاری یک پروژه، سمنان ۲ پروژه، فارس یک پروژه، هرمزگان یک پروژه و همدان ۲ پروژه، افتتاح می‌شوند.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۱۷۰۲ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: