اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 01 February 2021
نوبخت
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اهتمام دولت برای اتمام طرح های مصوب در سفرهای رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال برای تحقق این امر در نظر گرفته شده که این اعتبار برای توسعه زیربنایی استان تزریق می‌شود.
۶هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال بودجه زیربنایی به آذربایجان‌غربی تزریق می‌شودبه گزارش عصرپرس به نقل از مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی در ارومیه افزود: ما خود را موظف می دانیم تا طرح های وعده داده شده را تا پایان دولت تدبیر و امید در کشور و آذربایجان غربی به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: در ۲ سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی ۱۱۱ طرح برای این استان تعریف و اعتبار مربوط به آنها ۲۵ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که البته با وجود هزینه کرد ۵۶ هزار میلیارد ریالی، همچنان ۶ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز ۳۶ طرح باقی مانده از آنهاست.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: البته برای این ۳۶ طرح باقی مانده، ۱۹ هزار میلیارد ریال مورد نیاز بوده که حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال آن اختصاص یافته و در صدد واگذار کردن باقی مانده آن هستیم.

نوبخت همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب و اهتمام دولت مبنی بر انجام اقدامات لازم برای تحقق فرمایشات معظم له در این خصوص، اظهار کرد: در این راستا اتمام ۲۲ طرح تولیدی در آذربایجان غربی در دستور کار دولت قرار گرفته که برای اتمام آنها پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار با همراهی بخش خصوصی و بانک ها نیاز است.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح ها برای ۹۵۰ نفر در آذربایجان غربی فرصت شغلی ایجاد می شود که امیدواریم در تحقق این امر مثمر ثمر باشیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین تحویل کلید واحدهای بازسازی شده زلزله قطور خوی را از دیگر برنامه های سفر به آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: همچنین ساخت سه هزار واحد مسکونی برای کم درآمدها در این استان در این سفر آغاز می شود.

نوبخت همچنین یکی از مهمترین برنامه های این سفر را بررسی وضعیت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۵۱ هزار میلیارد ریال برای این دریاچه از سوی دولت هزینه شده که با قیمت های امروزی، این رقم به حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بالغ می شود.

وی تاکید کرد: هم اینک ارومیه با وجود همه مشکلات، به شبکه سراسری راه آهن وصل شده و در حوزه بیمارستانی نیز کارهای بسیار خوبی در آذربایجان غربی انجام شده که همه این موارد با وجود مضایق مالی محقق شده ولی ما همچنان بر توسعه این استان و ارتقای شاخص های شهرستان های مختلف تاکید داریم.

 در این نشست تفاهم نامه ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومان در آذربایجان غربی به امضا رسید.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه یکشنبه شب برای بررسی وضعیت طرح های احیای دریاچه ارومیه و وضعیت اعتباری استان وارد ارومیه شد و مورد استقبال محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی قرار گرفت..
نام:
ایمیل:
* نظر: