اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - 31 January 2021
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم خدیجه سازش» مادر گرامی شهیدان معزز «ناصر، نادره، ناهید، نیلوفر و منیره سازش» را تسلیت گفت.
اوحدی درگذشت مادر ۵ شهید را تسلیت گفتبه گزارش عصرپرس به نقل از «ایثار»،  سعید اوحدی در این پیام تسلیت به خانواده محترم شهیدان گرانقدر سازش افزود: ایمان و ایثار مادران معظم شهدا که فرزندان عزیز خویش را در مسیر پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی هدیه کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان مؤمن و والا مقام نیست.

وی ادامه  داد: درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم خدیجه سازش» مادر گرامی شهیدان معزز «ناصر، نادره، ناهید، نیلوفر و منیره سازش» را به شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم. بی‌شک ایمان و اراده راستین این شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته که در این میان نقش این بانوی ارجمند در جهت تربیت اسوه‌های جهاد و مقاومت بی‌بدیل است.

اوحدی تصریح کرد:‌ مادر والامقامی که با افتخار به شهادت فرزندان عزیز خویش، در ادامه راه آن شهدای معظم با اعتقادی راسخ استقامت و پایداری نمودند و به یقین از دست دادن این سرمایه‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بسیار غم‌انگیز است. از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

 در سال ۱۳۳۶ در شهر آبادان خوزستان کودکی به نام نادره متولد شد. او در سایه خانواده‌ای مهربان روزهای کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشت. آموختن علم را در هفت سالگی آغاز و تا اخذ مدرک دیپلم تحصیل کرد. علاقه زیادی داشت در راه پیشرفت کشورش تلاش کند اما زمانه به او مهلت این ایثار را نداد او در روز ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۷ به همراه خواهرانش نیره، نیلوفر، ناهید و برادرش ناصر به سینما رکس آبادان رفت هنوز لبخند شادی بر لبانش بود که سینما آتش گرفت و باز ققنوسی در آتش سوخت. با شهادت او لکه ننگه دیگری در پرونده محمدرضا پهلوی ثبت شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: