اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - 27 January 2021
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی:
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: روغن مورد نیاز کشور تا پایان مردادماه سال آینده خریداری و تامین شده و در حال ورود به کشور است و در بنادر هم وجود دارد.
روغن مورد نیاز کشور تا پایان مردادماه سال آینده تأمین شده استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، یزدان سیف در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص وضعیت بازار روغن تصریح کرد: از ابتدای امسال حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن روغن خام در اختیار کارخانجات روغن نباتی کشور قرار داده و تولید شده است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته مصرف روغن در کشور به طور متوسط حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال است، گفت: بنابراین در ۱۰ ماه گذشته حتی بیشتر از نیاز کشور، تولید و توزیع روغن داشتیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه روغن‌ها به صورت فله یا به صورت حلب‌های ۱۷ کیلیویی قابل نگهداری است، افزود: بیش از ۱۰۰ هزار تن روغن در کارخانجات کشور موجود و بیش از ۴۰۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور دپو شده است.

سیف گفت: در ماه مهر خروج روغن از گمرکات به مدت ۱۰ روز متوقف شد بنابراین در آن زمان کمبود عرضه داشتیم، اما اکنون کمبود عرضه نداریم.

وی ادامه داد: روغن مورد نیاز کشور تا پایان مردادماه سال آینده خریداری و تامین شده و در حال ورود به کشور است و در بنادر هم وجود دارد.

۵۳۲ هزار تن روغن از محل ذخایر راهبردی توزیع شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: با توجه به مشکلات ارزی و تحریم، واردات روغن ۴۳۲ هزار تن کاهش یافت، اما به واسطه تدابیر دولت، در این مدت ۵۳۲ هزار تن از محل ذخایر راهبردی توزیع کردیم و در عرضه کالا مشکلی نداریم.

سیف افزود: پس از شکست نظام استکبار جهانی و رای نیاوردن ترامپ، حس می‌کنیم نیازمند رسیدن به آرامش هستیم تا بتوانیم متغیرهایمان را در یک وضع با ثبات تری ببینیم و برای نرخ ارز کالاهای اساسی تصمیم بگیریم.






نام:
ایمیل:
* نظر: