اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - 26 January 2021
ربیعی
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه باید وضعیتی به وجود بیاید که در شهرها زندگی آرامی داشته باشیم،گفت:جامعه تحریم زده و شهرهای کرونا زده، مردم را بیش از هر زمان دیگری نیازمند شهر آرام کرده و تهرانی ها بیش از هر زمان دیگری به این امر نیاز دارند.
جامعه تحریم‌زده و شهرهای کرونازده، مردم را نیازمند شهر آرام کرده استبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علی ربیعی، سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه(7بهمن) در اختتامیه جشنواره خشت طلایی تهران که در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: به عنوان کسی که در شهر زندگی می کند می‌گویم از زندگی شهری دل خوش می خواهم. آدم های سایه سار، ساختار سایه سار و نظام سایه سار می خواهم.

سخنگوی دولت درادامه با اشاره به اینکه ساختمان هایی که مثل جیغ می مانند مانند کارتن های دی جی مون هستند، بیان کرد: از این فرصت استفاده می کنم که بگویم به تعبیری انسان سعادتمند و دل خوش اصلی ترین چالش ما در شهر بزرگ است. شهر مهربان و آدم های مهربان و آدم های سایه سار مهم ترین مساله در شهرهاست. از مدیریت درآمد و گردش اقتصاد شهر مهم تر این است که مردم چطور راحت زندگی کنند. این موضوع  به شهرداری بازنمی گردد. شهرداری ساختارهای قوی دارد.

وی بابیان اینکه در مدت مدیریت پیروز حناچی، مدیریت بتنی شهر به مدیریت اجتماعی تبدیل شده است و شهرداری سالم داریم،گفت:اگر بخواهیم یادگاری در شهرها بگذاریم و جایزه خشت طلایی را الگویی قرار دهیم نکته مهم این است که  مجموعه همه کسانی که در شهر هستند چطور می توانند راحت تر زندگی کنند.

ربیعی گفت: پیچیدگی این مساله را درک می کنم. ساعت های  زیاد در ترافیک هستیم، تأمین آب سالم، تأمین انرژی، اموزش و بهداشت مساله است اما مهم است که بدانیم شهر با اوقات فراغت ما چه می کند.

وی به موضوع مسکن شهری اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی وارد سومین فاز شده است، حاشینه نشین ها به شهر آمده اند و نسل سوم حاشیه نشین از روستا وارد می شوند. اما نه آپارتمان نشین ها و نه حاشیه نشین ها دل خوش ندارند. اینها مسائل مهمی است.

سخنگوی دولت گفت: باید در یک مطالعات میان رشته‌ای این موضوعات را جهت دهی کنیم تا چشم نوازی کند. نوع ارتباطات و تعاملات نیز مهم است. باید وضعیتی به وجود بیاید که در شهرها زندگی آرامی داشته باشیم. تکنولوژی های ارتباطی می تواند کمک کند. پژوهش هم کمک نکرده که این موضوعات را در زندگی شهری دنبال کنیم. جامعه تحریم زده و شهرهای کرونا زده، مردم را بیش از هر زمان دیگری نیازمند شهر آرام کرده و تهرانی ها بیش از هر زمان دیگری به این امر نیاز دارند.

ربیعی گفت: پژوهش نحوه زندگی آرام در شهر مربوط به هیچ رشته ای نیست و نیاز است مطالعات میان رشته ای انجام شود. شهر بی نظریه و زندگی بی نظریه کار را سخت‌تر کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: