اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - 26 January 2021
نماینده مردم میانه
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه کانکسی در دزفول، از ورود کمیسیون آموزش به این موضوع خبر داد و گفت: متأسفانه در حال حاضر ۴ هزار مدرسه کانکسی در سراسر کشور وجود دارد.
وجود 150 هزار مدرسه فرسوده و غیرایمن در کشوربه گزارش عصرپرس، مهدی اسماعیلی با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه کانکسی دزفول، عنوان کرد: کمیسیون آموزش در نخستین نشست خود به ابعاد مختلف این حادثه تلخ ورود خواهد کرد و گزارشی از دستگاه‌‌های مسئول در این رابطه دریافت خواهد کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش‌های اولیه از علت وقوع حادثه دزفول حاکی از برخورد صاعقه به کلاس کانکسی بوده ولی پس از آن علت حادثه وجود بخاری نفتی عنوان شد که این موضوع در کمیسیون بررسی و درباره این حادثه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وجود 150 هزار مدرسه فرسوده و غیرایمن در کشور

وی با اشاره به وجود 150 هزار مدرسه غیرایمن در کشور، عنوان کرد: تعداد 4 هزار مدرسه از این رقم مدرسه کانکسی بوده ولی تمامی این 150 هزار مدرسه نیازمند نوسازی و ایمن سازی هستند.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای بازسازی مدارس فرسوده در بودجه 1400

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: بر همین مبنا کمیسیون تلفیق بودجه، امسال مبلغ 2 هزار میلیارد تومان را برای نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده اختصاص داد تا این بازسازی‌ها بر اساس استانداردهای موجود صورت گیرد.

اسماعیلی یادآور شد: افزون بر این، مبلغ 1300 میلیارد برای استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس در نظر گرفته شده تا استانداردهای گرمایشی در مدارس کشور برای این مهم صورت گیرد.

100 هزار کلاس درس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی هستند

وی تأکید کرد: بر اساس برآوردها در حال حاضر 100 هزار کلاس درس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی هستند که این اعتبارات باید به صورت 100 درصدی تخصیص یابد تا بخشی از این دغدغه مهم برطرف شود.

به گزارش خانه ملت، رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اقدامات نام برده  از جانب مجلس در بودجه 1400 ، امیدواریم دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم، گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق نگاه بسیار مثبتی به نیازهای آموزش و پرورش داشتند و نهایت همکاری در تأمین و جبران کمبودهای آموزش و پرورش را به خرج دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: