اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - 23 January 2021
رئیس مجلس در بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت ایران
رئیس مجلس شورای اسلامی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینکه صنعت نفت مهم‌ترین پیشران صنعت کشور است، اشاره و گفت: باید همکاری نزدیکی میان دانشگاه‌ها و مجموعه شرکت‌ها با اولویت توسعه بخش خصوصی و با هدف رونق اقتصاد مردمی صورت گیرد.
رئیس مجلس از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت ایران بازدید کردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدباقر قالیباف امروز (شنبه) با حضور در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از غرفه‌های شرکت‌های نفتی و سازندگان تجیهزات صنعت نفت، دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در این رویداد بازدید کرد.

وی پس از بازدید در جمع خبرنگاران گفت:  مایه افتخار و خوشحالی من بود که امروز از نمایشگاه تولیدات داخلی حوزه نفت، در حقیقت دانش فنی و نوآوری و خلاقیت شرکت‌های ایرانی بازدید کردم.

وی افزود: نیرو‌های جوان و تحصیلکرده و با تجربه‌ای که توانسته اند در صنعت نفت تحولات جدی ایجاد کنند و در همین وقت محدود که فرصت بازدید داشتم فعالیت‌های آن‌ها را افتخارآمیز و غرورآفرین دیدم البته جای تاسف است از این جهت که ‌ای کاش حرکت‌هایی به این عظمت از دهه‌های قبل با سرعت بیشتری آغاز می‌کردیم. خوشبختانه در سال‌های اخیر نیاز بیشتری را احساس کرده و این نیاز سبب شد تحولات عظیم اتفاق بیفتد، البته که باید این تحولات را سرعت بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینکه صنعت نفت مهم‌ترین پیشران صنعت کشور است، اشاره و تصریح کرد: امیدوارم جبران گذشته شود و با همین سرعتی که امروز کار شروع شده فعالیت‌ها پیش رود.

وی با بیان اینکه امروز شعار ما می‌توانیم در عمل محقق شده است، افزود: امیدوارم این مهم باور درونی همه ما شود و بتوانیم حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم، خوشبختانه پارک‌های فناوری در این زمینه شکل گرفته است مخصوصا پارک فناوری ری که می‌تواند در آینده موثر و تاثیرگذار باشد.

قالیباف ادامه داد: نکته‌ای که باید مجلس، دولت و بخش خصوصی به آن توجه کنند این است که اکنون فرصت‌های مشخصی برای قرارداد‌های نفتی در دست داریم و کار‌ها در حال انجام هستند، اما ما نیازمند این هستیم که بحث مربوط به فاینانس، نقدینگی و سرمایه مورد توجه قرار گیرد، چرا که موضوع مهم در همه بخش‌ها به ویژه حوزه نفت این ۳ مورد است چرا که حجم قرارداد‌ها بیشتر بوده و ارزبری بیشتری نیز دارند البته باید روش‌های بومی را در حوزه سرمایه گذاری این شرکت‌ها مدنظر قرار داد.

وی در ادامه بر همکاری نزدیک میان دانشگاه‌ها و مجموعه شرکت‌ها با اولویت توسعه بخش خصوصی با هدف رونق اقتصاد مردمی تاکید کرد و افزود: امیدوارم در آینده با سرعت بیشتری شاهد این تحولات باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: